Wednesday, October 30, 2019

RydePool: Aplikasi Perkongsian Kereta Yang Anda Patut Cuba


Ryde carpool, adalah sebuah syarikat terbaharu perkongsian kereta dari Singapura yang diwujudkan khusus untuk mereka yang tidak mahu bersusah-payah memandu pergi dan balik daripada kerja setiap hari dan hanya perlu membayar tambang paling minima, berbeza dengan perkhidmatan e-hailing yang lain..

Aplikasi Perkongsian Kereta

Di Malaysia, sebagai permulaan, perkhidmatan perkongsian kereta RydePool akan ditawarkan di kawasan Lembah Klang terlebih dulu sebelum diperluaskan ke bandar utama lain seperti di Pulau Pinang, Johor dan Melaka.

Pemandu RydePool juga tidak perlu mengambil ujian Lesen Kenderaan Pengangkutan Awam (PSV) kerana mereka tidak tertakluk dengan peraturan yang dikenakan kepada pemandu seru-pandu (e-hailing).

Ini kerana perkhidmatan ditawarkan adalah berbeza termasuk operasi perniagaan yang dijalankan tidak berasaskan keuntungan.

Aplikasi itu dibangunkan Zou pada tahun 2015 dan langkah kemasukan ke Malaysia adalah sebahagian daripada rancangan pengembangan globalnya termasuk persediaan melebarkan sayap ke Sydney, Australia pada tahun 2020 dan seterusnya ke Hong Kong.

Sejak mula ditubuhkan, aplikasi Ryde telah dimuat turun lebih 500,000 kali dengan lebih 25,000 pemandu dan lebih sejuta penumpang menggunakan perkhidmatan berkenaan di Singapura.

Dalam pada itu, perkhidmatan ditawarkan pihaknya itu mampu mengatasi masalah kesesakan jalan raya terutama waktu puncak selain mengurangkan pelepasan karbon apabila jumlah kereta di atas jalan raya dapat dikurangkan.

Selain itu, ia juga boleh mengembangkan rangkaian pengguna dengan mengenali rakan baharu, yang mampu membina sebuah komuniti dan mewujudkan persekitaran kongsi kereta yang lebih kondusif untuk rakyat Malaysia.

Aplikasi ini juga diharap mampu mendidik masyarakat mengenai manfaat berkongsi kereta dan mewujudkan pilihan pengangkutan harian yang lebih mampan dan mesra alam sekitar.

Tambang RydePool adalah berasaskan model bukan keuntungan yang mana penumpang membayar kos sumbangan perjalanan selepas mengambil kira jarak perjalanan, petrol, tol dan kos susut nilai kereta.

Muat turun aplikasi:

Menariknya, aplikasi RydePool menawarkan komisen penuh tambang yang diperolehi kepada pemandu bagi membolehkan mereka menampung perbelanjaan pemanduan.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: bharian

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon