Tuesday, September 10, 2019

Kulit Manggis Menyembuhkan Darah Tinggi


Sistem peredaran darah di dalam badan membekalkan nutrien penting dan oksigen kepada semua sel dan organ dalaman didalam badan kita. Ia juga penting untuk menyingkirkan bahan buangan dan karbon dioksida.

Kulit Manggis

Degupan jantung mewujudkan tekanan yang menolak darah melalui arteri dan vena anda. Apabila tekanan darah anda meningkat, kerosakan yang berlaku akan mengganggu sistem ini.

Tekanan darah tinggi menyebabkan jantung perlu bekerja lebih keras untuk mengepam darah ke seluruh tubuh, seterusnya menyebabkan regangan pada dinding arteri yang diperbuat daripada otot separa fleksibel.

Sebelum membuat keputusan untuk mengambil ubat-ubatan yang mengandungi dadah di dalamnya bagi merawat tekanan darah tinggi dan penyakit-penyakit lain yang tidak diingini, cuba ubah gaya hidup anda dari segi pemakanan dan senaman selain daripada mencuba penawar semula jadi untuk tekanan darah tinggi di rumah.

Jadi sesiapa yang ada masalah darah tinggi, apa kata anda ikut petua ini untuk mengatasi tekanan darah tinggi anda itu?

Kulit Manggis Sembuhkan Darah Tinggi

Banyak herba yang menurut kajian mampu menyembuhkan tekanan darah tinggi seseorang, salah satu diantaranya ialah kulit buah Manggis.

Ekstrak kulit buah Manggis sangat membantu dalam mengawal tekanan darah tinggi dimana sudah ramai orang mendapat manfaatnya.

Kulit buah Manggis mengandungi salah satu zat yang banyak memiliki manfaat.

Xanthone yang terkandung dalam ekstrak kulit Manggis memiliki sifat anti-bakteria dan anti-radang (anti-oksidan) yang boleh membuat tekanan darah tinggi menjadi normal.

Xanthone juga memiliki fungsi dalam memperkuat sistem kekebalan tubuh dan yang paling penting, memiliki sifat anti-stres.

Salah satu penyebab terjadinya tekanan darah tinggi adalah diakibatkan oleh keadaan lingkungan yang sering membuatkan seseorang stres.

Xanthone berfungsi dalam meminimumkan faktor stres dalam diri anda sehinggakan jika tahap stres dapat dijaga, maka keadaan tekanan darah pun akan menjadi normal.

Anda boleh mengambil jus kulit buah Manggis secara teratur untuk menurunkan tekanan darah tinggi secara perlahan sampai akhirnya kembali normal.

Anggap saja pengambilan jus kulit Manggis ini merupakan terapi yang memerlukan konsistensi dan semoga anda berupaya untuk mengatasi rasa kebosanan.

Cara Rebus Kulit Manggis.
  • Ambil sebiji buah manggis dan keluarkan isinya.
  • Ambil satu liter air.
  • Rebus sehingga tinggal separuh.
  • Minum awal pagi dan petang/malam, setiap hari.
  • Amalkan secara berterusan.

Jika ini mampu dilakukan dengan sepenuh hati, maka anda akan merasakan manfaatnya sendiri.

Tekanan darah tinggi anda secara perlahan akan kembali normal. Insyaa-Allah.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon