Khamis, Mei 09, 2019

Pixel 3a, Smartphone Mampu Milik Terbaharu Google


Loading...

Google, bersempena dengan acara Google I/O 2019 telah mengumumkan telefon pintar terbaharu mereka, mengeluarkan model kelas pertengahan serta ditawarkan dengan harga mampu milik buat para pengguna. Model yang diumumkan adalah Google Pixel 3a dan Pixel 3a XL.

Google Pixel 3a
Google Pixel 3a.

Dari segi spesifikasi, Google Pixel 3a hadir dengan skrin 5.6-inci OLED FHD+ manakala Google Pixel 3a XL dilengkapkan dengan skrin 6.0-inci OLED FHD+.

Kedua-dua model ini berkongsi spesifikasi yang sama dengan menggunakan processor Snapdragon 670, RAM 4GB beserta 64GB ruang storan. Kedua-dua model ini turut disertakan dengan headphone jack.

Mengekalkan identiti Google Pixel, model ini turut hadir dengan hanya satu kamera pada bahagian belakang.

Kamera 12-Megapixel f/1.8 digunakan pada bahagian belakang manakala kamera 8-megapixel digunakan pada bahagian hadapan.

Berdasarkan percubaan The Verge, model ini nampaknya berjaya menawarkan kualiti imej seakan Google Pixel 3 yang pastinya menjadi sebab utama orang ramai memilih untuk mendapatkan model ini.

Menariknya, Google turut menjanjikan penawaran kemaskini Android versi terbaru selama tiga tahun.

Dalam erti kata lain, pengguna pastinya tidak akan menyesal dalam menantikan kemaskini terbaru dan ianya ditawarkan dengan pantas bersama model Pixel 3 dan Pixel 3 XL.

Disebalik penawaran spesifikasi yang menarik, kualiti kamera yang baik serta kemaskini yang pantas Google berjaya menawarkannya dengan harga mampu milik dimana Google Pixel 3a mula dijual dengan harga $399 (~RM 1655) manakala Google Pixel 3a XL ditawarkan dengan harga $479 (~RM 1988).

Model ini hadir dengan tiga pilihan warna terdiri daripada Just Black, Clearly White dan Purple-ish.

Buat pengguna Malaysia yang berminat untuk mendapatkannya, pastinya mereka perlu mendapatkan melalui pihak ketiga yang membawanya ke Malaysia memandangkan tiada pengedar rasmi buat Google di Malaysia.

Walau bagaimanapun, berdasarkan apa yang ditawarkan model ini nampaknya berbaloi untuk dimiliki.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon