Sunday, April 21, 2019

Atlet Angkat Berat Wanita Perancis Patah Tangan Ketika Siaran Langsung


Seorang atlet angkat berat wanita, Gaelle Nayo-Ketchanke, 30, yang sedang bersaing dalam kategori 76 kilogram mewakili negaranya Perancis pada Kejohanan Angkat Berat Eropah di Batumi, Georgia, mengalami saat mengerikan apabila lengannya patah ketika melakukan aksi yang disiarkan secara langsung.

Patah tangan angkat berat
Gaelle Nayo-Ketchanke.

Menurut laporan The Sun UK, Gaelle ketika itu sedang melakukan percubaan ketiga pada berat 107 kilogram apabila secara tiba-tiba lengan kirinya patah akibat tekanan.

Jeritan Gaelle dapat didengari dalam video yang disiarkan oleh Persekutuan Angkat Berat Eropah melalui siaran langsung.

Penonton tergamam melihat Gaelle yang pernah memenangi pingat perak pada kejohanan tahun 2018 lalu di Romania, terbaring menahan kesakitan sambil memegang lengannya.

Patah tangan

Pasukan perubatan bergegas membantu Gaelle dan dia dikejarkan ke hospital untuk menjalani pembedahan selepas meninggalkan pentas angkat berat.

Menurut laporan perubatan, lengan Gaelle patah di beberapa tempat dan bahunya terkehel.

Gaelle dalam entri terbaharu di Instagramnya memuat naik foto dirinya yang telah selamat menjalani rawatan dengan lengan dan sikunya berbalut.

Dia juga mengucapkan terima kasih kepada kakitangan kejohanan dan rakan sepasukannya yang bertindak cepat dalam insiden berkenaan.

Ahli sukan patah tangan

"Saya keluar daripada Kejohanan Eropah ini dengan cara yang paling menarik, saya menerima banyak mesej sokongan dan ketika ini sedang menunggu penerbangan pulang ke Perancis untuk melakukan ujian lanjut.

"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada kakitangan perubatan dan teknikal Persekutuan yang bertindak balas dengan cepat dan jurulatih serta rakan-rakan saya dari pasukan Perancis,” tulisnya.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: astroawani

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon