Wednesday, March 13, 2019

David Beckham Dan Victoria Kini Bergelar Bilionaire!


David dan isteri, Victoria Beckham baru sahaja bergelar billionaire apabila pasangan itu menepati ramalan bahawa 'Brand Beckham' bakal membuatkan mereka memperoleh berbilion dolar dengan akaun menunjukkan perkembangan perniagaan bersamaan £700 juta (RM3.72 bilion).

David Victoria Beckham

Footwork Productions yang merupakan pendapatan David berkaitan dengan bola sepak mencatatkan perolehan £208.3 juta (RM1.1 bilion).

Beckham Brand Holdings, yang turut melibatkan perjanjian penajaan menyaksikan perolehan £260.8 juta (RM1.39 bilion).

Sementara itu, DB Ventures Ltd memperoleh keuntungan £90 juta (RM478.76 juta).

Victoria Beckham Ltd, akaun bagi perniagaan fesyennya pula mencatatkan nilai bersih £100 juta (RM532 juta).

Malah, sebanyak £10 juta (RM53 juta) daripada Moody Productions, yang diperoleh daripada waktu Victoria bergelar Posh semasa menyertai kumpulan Spice Girls.

Beckham turut memperoleh jutaan pound dan Victoria yang membuat kemunculan semula dan jualan katalog terus mencatatkan hasil.

Pasangan itu yang menyambut ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-20 pada Julai 2019 ini turut mempunyai hartanah termasuk £35.1 juta (RM187 juta) di West London.

David mempunyai beberapa tawaran yang menguntungkan bersama Samsung, Adidas, Pepsi, H & M dan banyak lagi. Dia juga mempunyai jenama wiski sendiri.

Kumpulan Terkenal Spice Girls

Individu di sebalik penubuhan Spice Girls, Simon Fuller pernah meramalkan kejayaan pasangan itu apabila David dan Victoria menandatangani perjanjian bersamanya pada 1995.

Dia memberitahu, "Glamor Victoria dan daya tarikan David dan kehebatan mereka dalam jangka panjang mampu meraih jenama $1 billion."

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon