Wednesday, March 27, 2019

4 Makanan Yang Mengurangkan Nafsu Seks


Tahukah anda ada beberapa jenis makanan dan minuman yang jika selalu diambil akan menurun dan mengurangkan keinginan nafsu seks dan perlu dikurangkan pengambilannya demi kebahagiaan diri dan rumah tangga.

Kurang Nafsu
Gambar hiasan.

Berikut beberapa jenis makanan yang mampu menurunkan libido dan nafsu seseorang.

1. Karbohidrat

Terlalu banyak memakan makanan yang kaya karbohidrat, seperti nasi dan roti, boleh menurunkan libido dan merosakkan ghairah.

Ia menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat, kemudian turun secara drastik yang menyebabkan anda menjadi malas dan hasilnya, anda hanya ingin tidur.

2. Daging

Pengambilan lemak tidak sihat terutamanya daging, menyebabkan arteri darah menyempit. Ini akan menyebabkan aliran darah ke bahaian kelamin turut berkurangan, menyebabkan libido menurun.

3. Kafein

Terlalu banyak pengambilan kafein yang banyak terkandung dalam kopi, teh, ataupun minuman lain boleh menyebabkan jantung berdetak dengan cepat dan membuatkan anda gelisah. Ini justeru menghilangkan mood untuk beraksi di ranjang.

4. Alkohol

Minuman beralkohol sering kali meningkatkan libido seseorang, namun jika anda minum dua jenis minuman beralkohol atau lebih, ia akan menekan sistem saraf pusat. Ini akan membuatkan anda mengantuk dan kehilangan ghairah seks.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: tribunnews

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon