Isnin, Disember 10, 2018

'Sendirian Di Ofis Jam 8.30 Malam, Kerusi Bergerak Sendiri'


Loading...

Rakaman video seorang lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Zain, kononnya mengalami gangguan mistik telah menarik perhatian ramai setelah ia ditularkan rakannya di laman Twitter. Menerusi video tersebut, lelaki berkenaan, PU NASIR PASIR @NasirPasir, yang dilihat sedang bekerja sendirian di pejabat, berjaya merakam kerusi kosong di belakangnya bergerak.

Misteri kerusi bergerak sendiri

Ketika dihubungi, Zain mengakui lelaki dalam video itu adalah dirinya dan kejadian tersebut berlaku pada Jumaat lalu.

Jelasnya lagi, dia bertindak membuat rakaman video kerana berasa tidak sedap hati sewaktu bersendirian di pejabat sekitar pukul 8.30 malam.

"Sebenarnya ada orang pernah cerita pasal gangguan di pejabat ni. Tapi itu kali pertama saya kena sendiri.

"Saya rasa tak sedap hati, mula-mula saya letak cermin tapi asyik jatuh, jadi saya letakkan kamera pula.

"Tak perasan pun waktu ia berlaku, dalam perjalanan balik, saya tonton semula video tu dan baru perasan kerusi bergerak sendiri," katanya.

Menurut Zain, pengalaman menyeramkan itu turut membuatkan dia serik untuk bekerja sehingga lewat malam, lebih-lebih lagi jika dia bersendirian.

Malah, dia juga menolak tanggapan segelintir pihak yang menganggap dia menyunting video berkenaan untuk tujuan yang tidak masuk akal.

"Memang serik nak kerja malam lepas ni, kalau seorang diri saya cuba elakkan. Tapi ada sesetengah hal melibatkan kerja saya, ia hanya boleh dilakukan di pejabat sahaja.

"Ada juga yang bergurau cakap saya edit video tu sebagai alasan untuk pulang kerja awal. Saya pun tak ada niat nak viralkan, kawan saya yang share di Twitter," katanya lagi.

Dalam pada itu, video berkenaan yang dimuat naik pada Selasa lalu menerima hampir 15,000 ulang kicau (retweet) malah, perkongsian oleh @NasirPasir itu turut dihujani dengan komen orang ramai.

Seram kan!

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon