Saturday, November 10, 2018

Takahiro Shiraishi, Pembunuh Bersiri Paling Pelik Di Jepun


Pada 30 Oktober 2017, Takahiro Shiraishi, berumur 27 tahun telah ditangkap atas kesalahan membunuh 8 orang wanita dan seorang lelaki dalam tempoh 2 bulan dan dilaporkan juga, dia telah melakukan serangan seksual ke atas 8 wanita tersebut sebelum mereka dibunuh.

Pembunuh Bersiri Paling Pelik

Dalam kalangan mangsa, 4 orang daripadanya berumur 17 tahun, selebihnya berumur 20 tahun ke atas.

“Aku nak tolong orang yang benar-benar menderita. Mohon mesej saya bila-bila masa saja.” -Takahiro Shiraishi

Pembunuh bersiri seperti Shiraishi mungkin tidak begitu mengejutkan jika dibandingkan dengan Luis Garavito yang telah membunuh seramai 138 orang, Yang Xinhai seramai 67 orang dan Alexander Pichushkin seramai 48 orang.

Yang menariknya tentang kes Shiraishi ini adalah, dia tidak mencari mangsa untuk membunuh, tetapi mangsa mencari dia untuk dibunuh. Mangsa tersebut adalah individu yang tertekan dengan hidup dan mahu mengakhiri riwayatnya.

Shiraishi menjadikan pekerjaan membunuh individu yang hendak membunuh diri sebagai satu bentuk perniagaan malah, dia pernah menerima bayaran sebanyak 3,400 pound sterling daripada seorang mangsa.

Shiraishi menjadikan laman Twitternya untuk menarik pelanggan dan selain daripada apa yang dituturkan di atas, dia juga pernah mengatakan, “Gejala buli ada di mana-mana. Di sekolah dan di tempat kerja.”

“Di luar sana mesti ada ramai orang yang sedang menderita apabila cuba hendak bunuh diri. Cuma kes mereka tidak dilaporkan saja. Aku nak tolong orang macam itu.”

Shiraishi menggunakan pelbagai bentuk perkataan di laman media sosialnya untuk menarik mangsa untuk dibunuh.

Dilaporkan, Shiraishi semasa kecil dulu adalah seorang kanak-kanak normal, pendiam tetapi pandai bersosial dengan jiran-jiran. Dalam pelajaran pun dia biasa-biasa sahaja.

Dia gemar bersukan, jarang bercakap pasal diri sendiri. Selalunya sekadar mendengar orang sembang, itu menurut laporan oleh akhbar Asahi Shimbun.

Shiraishi juga dikatalan suka bermain cekik-cekik dengan kawan-kawannya dan dipernah pengsan sebab permainan itu dan kebetulan, mangsa-mangsa Shiraishi pun dibunuh dengan kaedah yang sama iaitu dicekik.

Dia pernah bercinta dengan seorang wanita yang menurut Shiraishi, seorang yang lemah lembut pewatakannya.

Selepas menamatkan persekolahan, dia pernah bekerja dia sebuah pasaraya selama 2 tahun.

Selepas itu, dia bekerja sebagai peninjau mencari gadis-gadis untuk dijadikan pelacur sebuah kelab di Kabukicho dan pernah dipenjarakan sebab pekerjaan ini.

Sikap Shiraishi mula berubah sewaktu dia bercakap kepada ayahnya, “Saya tak tahu kenapa aku hidup.”

Kemudian, waktu inilah dia mula membangunkan banyak akaun Twitter dan mencanang dirinya sebagai ‘Tukang Gantung Profesional’ (Professional Hangman). Dia dilaporkan akan terus membunuh mangsanya sejurus bertemu.

Pihak polis menemui 240 serpihan tulang yang dimiliki oleh 9 mangsa Shiraishi termasuk kepala dan anggota badan yang lain.

Rumahnya mungkin dijadikan sebagai tempat untuk Shiraishi menghilangkan bukti yang kemudiannya, jiran-jiran mula menghidu bau busuk dari rumahnya.

Sehingga sekarang pihak polis masih lagi menyiasat identiti-identiti mangsa pembunuhan pembunuh bersiri paling pelik ini.

BACA INI JUGA:

sumber: thepatriots

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon