Sabtu, November 03, 2018

Kisah Jin Berperut Buncit!


Sewaktu berjalan-jalan di Pulau Pangkor, Jojo telah terjumpa sebuah teko ajaib dan apabila digosok, PLING! Keluarlah seekor jin berperut buncit.

Kisah Jin Berperut Buncit!
Gambar hiasan.

Biasa la skrip lama, jin itu pun berkata, "Hahaha, disebabkan engkau telah menyelamatkan aku dari teko ini, jadi aku benarkan engkau buat satu permintaan.

"Pasti aku akan tunaikan. Ingat, satu permintaan saja, hahahaha!"

Jojo yang sedang merindui kekasihnya terus berkata, "Kalau macam tu, engkau buatkan aku satu jambatan emas dari sini sampai ke Pulau Langkawi.

"Bolehlah aku naik kereta hari-hari jumpa girlfriend aku.

"Untuk pengetahuan engkau encik jin, sekarang ni aku tengah gaduh dengan dia. Aku nak jumpa dia nak minta maaf, bla.. bla.." kata Jojo panjang lebar.

Jin itu menggaru kepala.

"Permintaan kau ni materialistik betullah. Susah nak buat tu.

"Dah la emas mahal sekarang ni, laut pun dalam, air kotor, banyak nak guna besi dengan konkrit.

"Lama nak siap, makan masa tu. Boleh tak engkau fikir benda yang lebih mudah dan tak menyusahkan aku."

Jojo termenung panjang, kemudian dia memberitahu, "Okey, kalau macam tu, engkau beri aku satu kebolehan istimewa yang membolehkan aku memahami perempuan, supaya aku boleh tahu apa yang perempuan suka, apa yang mereka fikir, kenapa mereka menangis, ketawa, marah dan macamana aku boleh buat mereka gembira, sebab..."

Belum sempat Jojo menghabiskan kata-katanya, encik jin terus mencelah.

"Err..engkau nak jambatan emas tu dua lorong ke empat lorong?"

Kah kah!

BACA INI JUGA:

-SENTIASAPANAS.COM

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon