Tuesday, November 06, 2018

Khasiat Susu Kultur Shirota Strain Yang Ramai Tidak Tahu


Kadang-kala bakteria dipanggil sebagai kuman, oranisma kecil yang hidup dan berada di sekeliling kita dan hanya boleh dilihat menggunakan mikroskop.

Khasiat Susu Kultur Shirota Strain Yang Ramai Tidak Tahu

Bakteria mempunyai banyak peranan penting, sesetengahnya berguna dalam penghasilan ubat-ubatan, minuman dan juga makanan.

Apa itu Yakult?

Minuman susu kultur Yakult mengandungi Lactobacillus casei Shirota strain hidup (Shirota strain), yang terbukti memberi faedah kesihatan dan mampu hidup melalui asid yang dihasilkan di dalam perut untuk sampai hidup ke usus.

Minuman ini dikulturkan khas untuk meningkatkan kesihatan melalui pengambilan mikro-organisma berfaedah ini setiap hari.

Faedah pengambilan Susu Kultur Shirota Strain

Sirota Strain mempunyai empat fungsi untuk kesihatan manusia dan kesan positif ini telah terbukti secara saintifik melalui penyelidikan bersama antara Institut Sentral Yakult dengan universiti-universiti dan hospital-hospital terkemuka dunia.

Empat faedah kesihatan tersebut adalah:

1. Bakteria Baik

Menggalakkan pertumbuhan bakteria baik dan menyekat pertumbuhan bakteria berbahaya dalam usus.

2. Bakteria Berbahaya

Shirota Strain membantu menyekat pertumbuhan bakteria berbahaya yang menghasilkan toksin dan membawa kepada pereputan dalam usus. Ini bermaksud, Shirota Strain dapat mengurangkan penghasilan bahan toksin dalam badan.

3. Sembelit

Shirota Strain juga membantu mengelakkan sembelit dan cirit-birit.

4. Sistem Imun

Shirota Strain membantu meningkatkan sistem imun badan untuk melawan jangkitan dan pertumbuhan sel kanser. Shirota Strain dapat mengaktifkan sel-sel NK (sel imun) yang membantu tubuh melawan virus dan sel kanser.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-SENTIASAPANAS.COM

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon