Sabtu, Oktober 20, 2018

Tips Faraj Licin Ketika Hubungan Intim


Ramai wanita tidak suka melakukan hubungan seks kerana merasa sakit ketika hubungan seks, disebabkan vagina mereka tidak cukup basah atau cecair yang keluar terlalu sedikit sehingga menimbulkan rasa sakit apabila di setubuhi oleh suami.

Tips Faraj Licin

Namun, anda tidak perlu risau jika ada masalah ini kerana kami akan memberikan beberapa tips mudah tetapi penting bagaimana untuk banyakkan air faraj anda.

1. Menggunakan sapuan gel

Bagi wanita yang mengalami kekeringan faraj atau vagina semasa hubungan intim, anda boleh menggunakan sapuan gel. Ini adalah cara termudah dan terbaik.

Cara menggunakan sapuan gel ini ialah gel harus dimasukkan ke dalam faraj atau disapu ke batang zakar suami.

Cara ini berkesan untuk menggantikan kekurangan lendiran faraj isteri. Ia akan membantu mengurangkan kecederaan pada dinding faraj.

2. Berbincang dengan suami

Anda perlu berbincang dengan suami sekiranya anda mengalami masalah kekeringan faraj. Sekiranya anda berdiam diri dan malu untuk berbincang dengan suami, ia akan membawa masalah kepada hubungan intim anda.

Suami juga haruslah bersabar dan tidak gopoh dalam melakukan hubungan intim bersama isteri kerana rangsangan haruslah ada sebelum memulakan sesi hubungan suami isteri.

3. Elakkan Pencuci Faraj Yang Tidak Sesuai

Menggunakan pencuci faraj yang tidak sesuai atau terlalu kerap kadang kala menyebabkan vagina menjadi lebih kering dan tidak selesa.

Ada juga yang mengalami rasa gatal pada vagina apabila menggunakan pencuci vagina. Ada juga yang mengadu, mereka mengalami masalah keputihan apabila menggunakan pencuci vagina ini.

Adalah lebih baik tidak menggunakan pencuci vagina dan hanya bilas sebersihnya menggunakan air suam untuk sentiasa menjaga kebersihan vagina anda.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: iburayyan

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon