Rabu, Mei 16, 2018

Baju Besi Pertama 'Iron Man' Bernilai RM1.2 Juta Dicuri!


Kostum watak ‘Iron Man’ berwarna merah dan emas yang dipakai aktor Hollywood, Robert Downey Jr dalam karya asal adiwira itu pada 2008 dilaporkan hilang dalam sebuah kemudahan simpanan, di Movie Prop Storage Pacoima, Los Angeles.

Baju Besi Pertama 'Iron Man' Bernilai RM1.2 Juta Dicuri!

Jurucakap polis Los Angeles, Christopher No ketika memberitahu AFP, pemilik gudang itu percaya kostum itu hilang dari kemudahan simpanan peralatan di Pacoima di utara pusat bandar Los Angeles antara Februari hingga 25 April 2018 lalu.

Insiden itu dianggap luar biasa dan pihak polis amat mengambil berat mengenai kejadian itu namun, setakat ini penyiasat tidak menemui sebarang petunjuk mengenai kes terbabit.

Baju zirah berkenaan dianggarkan bernilai USD325,000 (RM1.28 juta+-) dan tiada rancangan pihak produksi Marvel untuk menjual baju zirah ini kepada oang awam.

Disebabkan baju zirah ini adalah permulaan untuk karya MCU yang lain, ianya mempunyai nilai yang besar kepada para collector terutamanya.

Justeru itu, kemungkinan besar baju ini sedang dijual di pasaran gelap atau pun disimpan di satu lokasi peminat setia Marvel.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-SENTIASAPANAS.COM

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon