Wednesday, April 25, 2018

5 Negara Remaja Hilang Teruna dan Dara Pada Usia Muda


Bagi masyarakat yang tetap berpegang teguh kepada agama, hubungan seks sebelum perkahwinan merupakan sesuatu perbuatan yang tetap dielakkan tetapi bagi beberapa kelompok masyarakat dunia lain pula, mereka memandang perkara itu sebagai salah satu tuntutan manusia yang perlu dipenuhi, asalkan pihak yang terlibat memberikan persetujuan bersama.

5 Negara Remaja Hilang Teruna dan Dara Pada Usia Muda

Tahukah anda di negara mana masyarakatnya paling pantas melakukan hubungan seks ketika usia muda?

Berikut adalah 5 negara di dunia yang masyarakatnya tidak sabar-sabar menghadiahkan teruna dan dara mereka pada usia muda.

1. Iceland

Masyarakat Iceland adalah masyarakat paling cepat melakukan hubungan seks di dunia, dengan purata usia 15.6 tahun ketika melakukan seks kali pertama.

2. Denmark

Dinobatkan beberapa kali sebagai negara paling gembira di dunia, masyarakat Denmark secara majoritinya mengamalkan ajaran Kristian cabang Protestan sama seperti negara-negara Scandinavia lain.

Antara negara terbaik dalam mengawal selia jurang antara jantina dalam masyarakat mereka, masyarakat Denmark dilaporkan mengadakan hubungan seks kali pertama pada purata usia 16.1 tahun.

3. Sweden

Negara yang memberikan kita perabot IKEA ini majoritinya mengikut pegangan Lutheranism serupa dengan Finland dan Norway.

Bagaimanapun, jumlah pengikut Lutheranism di Sweden semakin lama semakin menurun sejak tahun 1970.

Sweden adalah antara negara di dunia yang membenarkan pelacuran tetapi menjadikan melanggan pelacuran sebagai satu jenayah dan sukar untuk mengerti apa tujuan sebenar undang-undang itu.

Mempunyai purata usia 16.2 tahun ketika pertama kali melakukan seks.

4. Finland dan Norway

Dua buah negara yang kerap dikagumi rakyat Malaysia berikutan kejayaan mereka membangunkan negara dari segi struktur masyarakat, dua negara ini secara majoritinya mengikut pegangan Lutheranism dalam agama Kristian.

Bagaimanapun, itu tetap tidak menghalang masyarakat dua negara ini mengamalkan hubungan seks pada usia muda dengan purata usia 16.5 tahun ketika melakukan hubungan seks kali pertama.

5. Israel

Rakyat negara Israel yang secara majoritinya menganut agama Judaism merupakan antara masyarakat dunia paling cepat melakukan hubungan seks, dengan purata usia 16.7 tahun ketika seks kali pertama.

Apa yang memelikkan, kesalahan zina dalam Judaism ada disebutkan dalam ajaran agama mereka dan hukumannya pula, agak mirip dengan hukuman penzina dalam ajaran Islam.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: iluminasi

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon