Thursday, February 22, 2018

Rahsia Kenapa Dunia Perubatan Moden Mengharamkan Marijuana


Seluruh dunia sering ditakut-takutkan oleh pakar perubatan kononnya Marijuana (ganja) merupakan dadah yang amat berbahaya dan akan dihukum gantung sampai mati sekiranya sesiapa didapati memilikinya. Apa sebenarnya motif mereka?

Rahsia Kenapa Dunia Perubatan Moden Mengharamkan Marijuana

Apakah perbezaaan diantara daun Marijuana (ganja) dengan ganja serbuk (yang telah diproses)?

Perbezaannya ialah, daun Marijuana (ganja) merupakan tumbuhan semulajadi yang dicipta oleh Allah SWT dan mempunyai khasiat kepada kesihatan yang sangat banyak.

Manakala serbuk ganja pula merupakan dadah yang telah diproses menggunakan bahan kimia berbahaya, maka sudah tentulah orang yang memakannya akan menghadapi masaalah kesihatan yang teruk.

Sepatutunya, pakar kesihatan hanya perlu mengharamkan serbuk ganja yang telah diproses kerana telah terbukti amat berbahaya.

Tetapi, kenapa pula pihak berkuasa mengharamkan pokok Marijuana? Apakah dosa pohon tersebut?

Anda ingin tahu jawapan sebenarnya?

Pada tahun 1974, para penyelidik perubatan di Medical College Of Virginia Amerika, telah membuat kajian mengenai bahaya Marijuana. Tetapi, sebaliknya mereka telah menemui bukti bahawa Marijuana mengandungi THC yang mampu menyembuhkan kanser kepada seekor tikus.

Selepas kajian itu, pihak DEA (Drug Enforcement Administration) dengan serta-merta telah menutup kajian yang dibuat oleh Medical College Of Virginia.

Pada tahun 1976, Presiden Amerika, Gerald Ford tidak lagi membenarkan sebarang kajian dibuat terhadap Marijuana dan memberikan hak utama kepada syarikat-syarikat perubatan moden di Amerika untuk membuat sebarang kajian tetapi syarikat perubatan itu tidak meneruskan kajian tersebut.

Pada tahun 1983, Presiden Ronald Reagan telah mengarahkan pihak Universiti untuk memusnahkan segala kajian yang pernah dibuat pada tahun 1974 tentang Marijuana.

Tahukah anda bahawa daun Marijuana merupakan ubat semulajadi yang mampu menyembuhkan banyak penyakit-penyakit berbahaya seperti kanser otak, kanser kulit, kanser buah dada, diabetes (kencing manis), sawan, asma, leukemia, alzheimer (hilang ingatan) dan parkinson (tidak mampu mengurus diri sendiri) dan banyak lagi.

Kos untuk berubat dengan menggunakan daun Marijuana sangat murah berbanding dengan ubat-ubatan moden yang dijual di pasaran.

Malah, rawatan Kemoterapi  untuk penyakit kanser juga hanya sia-sia.

KEBERKESANAN GANJA

Rahsia Kenapa Dunia Perubatan Moden Mengharamkan Marijuana
Landon Riddle dan Mike Cutler (kanan).

Gambar diatas menunjukkan seorang kanak-kanak berumur 3 tahun yang bernama Landon Riddle telah menghidap penyakit Leukemia. Doktor telah memberikan rawatan Kemoterapi  tetapi itu hanya menjadikan penyakitnya bertambah teruk.

Ibunya telah mencuba Marijuana dan selepas dua bulan berubat dengan ganja, akhirnya Landon Riddle telah sembuh dan memulakan kehidupan normal.

Seorang lelaki berumur 63 tahun bernama Mike Cutler telah disahkan menghidap penyakit kanser dan berjaya sembuh dari penyakitnya setelah berubat menggunakan Marijuana.

PENYAKIT ADALAH BISNES LUMAYAN

Rahsia Kenapa Dunia Perubatan Moden Mengharamkan Marijuana
Stephen Bloomer.

Tahukah anda bahawa perubatan moden merupakan industri kedua terbesar didunia selepas industri minyak?

Sekarang, tahukah anda mengapa Presiden Amerika dan juga DEA (Drug Enforcement Administration) tidak membenarkan daun Marijuana dibuat kajian?

Pada 18 September 2014, seorang doktor di Amerika bernama Stephen Bloomer telah dihukum penjara selama 5 tahun hanya kerana merawat seorang pesakitnya menggunakan daun Marijuana sedangkan pesakitnya yang menghidap kanser itu telah pun sembuh selepas itu.

Inilah yang dinamakan kosnpirasi dunia perubatan moden!

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Berapa Lama Kesan Ganja Akan Berada Dalam Tubuh?

sumber: selendangmaya

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon