Wednesday, December 20, 2017

Benarkah Wanita Kelihatan Paling Cantik Di Usia 30an?


Siapa kata wanita yang semakin tua makin tak cantik? Kajian terbaharu mendedahkan, wanita akan mencapai tahap kecantikan paling sempurna ketika berada pada usia 31 tahun. Kajian keatas dua ribu lelaki dan wanita di Britain mendapati, kecantikan seseorang wanita itu bukan hanya dari paras rupa tetapi juga personaliti dan penampilan.

Benarkah Wanita Kelihatan Paling Cantik Di Usia 30an?

Sebanyak 70 peratus responden mentafsirkan wanita kelihatan cantik apabila mereka berkeyakinan atau memperlihatkan tahap keyakinan diri yang tinggi.

67 peratus daripada responden mengatakan, kecantikan bergantung pada wajah yang menawan. 47 pula peratus melihat kecantikan berdasarkan penampilan.

Hasil penelitian sebagai berikut, Daya tarik wanita mencapai puncaknya pada usia 30 tahun, tanda penuaan mulai muncul pada usia 41 tahun, mulai tidak merasa seksi di usia 53 tahun, mulai terlihat tua di usia 55 tahun.

Mengikut laporan itu, wanita dewasa dipandang lebih cantik dan menarik berbanding wanita muda.

Kajian juga menyebut, wanita berusia 30an jauh lebih cantik berbanding gadis berusia 18, 19 atau awal 20an.

Wanita berusia 30an atau awal 40an dianggap paling cantik kerana inilah ketikanya mereka memiliki aset hidup yang paling berharga iaitu kecantikan rupa, kematangan fikiran, keyakinan diri dan juga mungkin kemampuan ekonomi untuk melebihkan belanja bagi memanjakan diri.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

1 comment

  1. Lelaki bagaimana pula SP..hehehe..mungkin ada kebenarnnya. Lebih berkarisma wanita 30an ni

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon