Friday, December 08, 2017

'The Greater Israel' Impikan Mekah Dan Madinah


Bukanlah pelik jika sekiranya anda dimaki di pintu Allenby (sempadan jalan darat memasuki Tebing Barat dari Jordan) menuju Israel kerana inilah realiti perjalanan menuju Baitul Maqdis dari sempadan Imigresen King Abdullah di Jordan.

'The Greater Israel' Impikan Mekah Dan Madinah

Setelah melepasi imigresen Jordan, detik sukar akan menanti umat Islam apabila mahu melepasi imigresen Israel bagi memasuki Tebing Barat, Palestin.

Pertama sekali, bagi Yahudi Israel, mereka menganggap tiada negara bernama Palestin jika anda menyebut, “Ingin memasuki Palestin.”

Sudah pasti, pegawai imigresen yang rata-ratanya gadis muda, akan mengherdik dengan suara yang menyakitkan telinga. Atau bernada sinis menyakitkan hati.

“Tiada negara bernama Palestin. Anda sedang memasuki Israel!” Jerkahnya. Ini realiti. Secara dasarnya, kita beranggapan Tebing Barat ialah milik Palestin.

Namun, bagi Zionis Yahudi, seluruh wilayah yang diduduki mereka ialah milik Israel. Juga, bukanlah perkara pelik sekiranya perasaan umat Islam didera di pintu masuk Allenby.

Anda akan disoal-siasat dengan pertanyaan yang sama berulang kali atau diminta menulis nama, nombor pasport dan alamat rumah setiap kali dipanggil ke kaunter berbeza.

Beginilah cara Zionis mendera maruah umat Islam yang ingin melawat Masjidil Aqsa – simbol suci di Baitul Maqdis.

Kiblat pertama umat Islam selama 17 bulan sebelum turunnya wahyu, Allah memerintahkan Rasulullah SAW bersolat dengan kiblat ke arah Masjidil Haram di Makkah.

Apa kesan moral sekiranya Baitul Maqdis menjadi ibu negara haram Israel?

Pertama, Bererti separuh daripada wilayah Palestin yang ada sekarang akan dikuasai Israel dan bukan lagi menjadi wilayah Palestin yang diduduki.

Kedua, Israel akan merampas Masjidil Aqsa dan mengisytiharkannya sebagai Kuil Solomon.

Matlamat utama Israel mahukan Baitul Maqdis bukan kerana geografi ekonomi atau sosial. Ia helah semata-mata.

Tujuan sebenar ialah menghapuskan status tapak suci agama Islam dengan merampas Al Aqsa dan menjadikannya Kuil Solomon.

Ketiga, sekiranya rejim Israel berjaya merampas Baitul Maqdis, ia akan menghidupkan kembali Pelan Zionis.

Umat Islam harus sedar, The Greater Israel merangkumi sebuah negara yang diimpikan Yahudi merangkumi Makkah (Mekah) dan Madinah.

Anda hanya perlu membaca Zionisme dan mengetahui Pelan The Greater Israel.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon