Tuesday, December 12, 2017

Ryan ToysReview, Kanak-kanak 6 Tahun Yang Menjana Jutaan Dollar Di YouTube!


Hobi seorang kanak-kanak ini bukan sahaja menarik perhatian ramai rakan seusianya, malah membuatkan kedua ibu bapanya tersenyum lebar kerana aktivitinya itu mampu menjana pendapatan jutaan dolar setahun.

Ryan ToysReview, Kanak-kanak 6 Tahun Yang Menjana Jutaan Dollar Di YouTube!

Menurut laporan The Forbes, Ryan, 6, sudah mampu menjadi jutawan internet melalui video rakaman yang dimuat naik di YouTube menggunakan nama Ryan ToysReview, sekaligus membolehkan dia menjana pendapatan melebihi US$11 juta (RM44,918,126) setahun.

Laman Youtube Ryan dikendalikan oleh keluarganya, dengan memuat naik sekurang-kurangnya tiga rakaman video seminggu memaparkan ulasan permainana baharunya kepada lebih 10 juta pengikutnya.

Difahamkan, kedua ibu bapanya mengatakan hampir setiap hari mereka memuat naik video-video ulasan baharu semenjak channel itu diwujudkan pada Mac 2015.

Difahamkan, channel Ryan ToysReview bermula dengan perlahan sehinggalah pada Julai 2015, video-video Ryan mula mendapat perhatian dan tular di media sosial.

Video yang memaparkan Ryan membuka dan membuat review ‘Giant Egg Surprise’ yang mengandungi lebih 100 mainan dari siri kereta Pixar itu kini telah ditonton lebih 800 juta kali di YouTube.

Channel Ryan kini dilihat lebih cenderung membuat ulasan mainan baru dan produk-produk makanan kanak-kanak yang menampilkan komentar bersemangat dari Ryan.

Channel Ryan ToysReview itu kini mempunyai lebih 10 juta subscribers yang dianggarkan memberi pulangan pendapatan sebanyak US$1 juta setiap bulan, hasil pengiklanan di YouTube.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Adakah Anda Memiliki 6 Ciri-ciri Seorang Jutawan?



sumber: mynewshub

1 comment

  1. Ada sedikit cemburu juga dengan ryan ni..haha budak 6 tahun pun jutawan dah..

    Memang rezeki

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon