Monday, December 25, 2017

Perang Syria Petanda Imam Mahdi Dan Nabi Isa Berperang Dengan Dajjal

Revolusi di Syria saat ini adalah petanda saat-saat hampirnya kedatangan Dajjal, turunnya Nabi Isa dan Imam Mahdi. Dikhabarkan kepada mereka bahawa Nabi Isa a.s. akan turun di menara putih Masjid Ummayad yang terletak di sebelh timur kota Damascus, ibu negara Syria.

Perang Syria Petanda Imam Mahdi Dan Nabi Isa Berperang Dengan Dajjal

Tentang turunnya Nabi Isa a.s. sebagaimana diterangkan dalam sebuah hadis dari An-Nuwwas bin Sam'an, beliau berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

"Ketika Dajjal sedang berbuat kerosakan seperti itu, Allah SWT mengutus Isa bin Maryam turun dekat menara putih disebelah timur Damascus, Syam (Syria) dengan mengenakan pakaian dua warna sambil meletakkan dua telapak tangannya pada sayap dua malaikat."

"Apabila ia tundukkan kepalanya, hujan pun turun. Jika ia angkat tangannya butiran mutiara berjatuhan dari kepalanya. Orang-orang kafir tidak menium bau nafasnya seperti orang mati dan bau nafasnya boleh dihidu sejauh mata memandang. Dia (Nabi Isa) mencari Dajjal sehingga bertemu di gerbang Kota Lud, lalu Dajjal itu dibunuhnya!" (Hadis riwayat Muslim)

Sewaktu turunnya Nabi Isa a.s., ada ulama berpendapat ketika itu Imam Mahdi dan pejuang Islam sedang bertempur sehingga ke Gunung Dukhan.

Imam Mahdi berjaya menyelamatkan diri dengan membaca surah Al-Kahfi. Dajjal hanya membiarkan Imam Mahdi berada di Gunung Dukhan.

Semasa berada digunung itu, Imam Mahdi dan pengikutnya bersujud syukur dan sebaik bangkit dari sujud, Imam Mahdi terdengar suara dari langit mengatakan bahawa Nabi Isa telah turun ke dunia.

Jika Nabi Isa turun ke dunia, itulah petanda bahawa dunia akan kembali aman. Dajjal akan lenyap dari muka bumi.

Setelah itu, pasukan Imam Mahdi bersetuju untuk turun dari Gunung Dukhan, menuju ke Damsyik, Syria.

Di Damsyik, orang ramai berpusu-pusu ingin menatap wajah Imam Mahdi sehingga ada yang pengsan dan ada yang meninggal dunia akibat bersesak-sesak.

Akhirnya, Imam Mahdi berjumpa Nabi Isa di Masjid Umayyad dan bergabung untuk berperang melawan Dajjal.

Akhirnya Dajjal berjaya dibunuh dan dunia pun kembali aman.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA: Kononnya Dajjal Berusia 4000 Tahun Dan Sangat Menyusahkan

-SENTIASAPANAS.COM

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

1 comments so far

Merisaukan.. cukup bersediakah kita dengan amalan2 kita di dunia? huhu

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon