Thursday, December 14, 2017

Afrika Selatan Terima Bitcoin Untuk Bayar Saman

Loading...

Pengurus saman trafik Fines4u di Afrika Selatan kini membenarkan pelanggannya membayar denda trafik yang berjumlah tinggi dengan menggunakan bitcoin. Keputusan yang dilakukan oleh Cornelia van Niekerk didorong dengan penerimaan bitcoin yang semakin mendapat sambutan menyebabkan banyak syarikat mula beradaptasi dengan membenarkan bitcoin sebagai medium transaksi.

Afrika Selatan Terima Bitcoin Untuk Bayar Saman

Fine4U merupakan orang tengah yang membantu perniagaan dan individu untuk membayar saman, menerima wang dan menggunakanya untuk membayar kepada agensi kerajaan yang terlibat. Van Niekerk telah menguruskan denda trafik sebanyak 500 syarikat dan 8000 individu.

Van Niekerk membuat keputasan untuk membenarkan perkhidmatannya dibayar dengan menggunakan bitcoin. Beliau memasuki pasaran bitcoin pada bulan Jun dan berhasrat untuk menambah lebih banyak bitcoin.

Pada awalnya Bitcoin lebih sesuai untuk disamakan dengan matawang digital, menyebabkan banyak perniagaaan dan peruncit mula menggunakannya sebagai medium. Namun matawang digital tersebut telah berevolusi dan lebih berfungsi sebagai aset.

Pelan Van Niekerk adalah untuk menerima Bitcoin, menyimpanya sebagai aset dan membayar denda mengunakan matawang lokal sebagai perkhidmatan.

Beliau akan menggunakan platform Luno untuk menerima bayaran dan depost matawang fiat buat pelanggangnya sebagai bayaran denda trafik.

Menurut penganalisis, pada ketika ini penggunaan bitcoin sebagai medium pembayara semakin merundum. Hal ini disebabkan ramai orang mula melihat bitcoin sebagai aset. Apabila disebut aset, maka ramai yang percaya, ia akan lebih bernilai pada masa akan datang.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: LUNO Platform Membeli, Menjual Dan Mengumpul Bitcoin

sumber: moshed

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon