Tuesday, October 17, 2017

Warga London Gempar Seketika Langit Bertukar Kuning Disangkakan Kiamat!


Langit di kota London berubah menjadi warna kekuningan pada Isnin (16/7/2017) kesan daripada ribut Ophelia yang membawa debu dari Sahara dan asap dari kebakaran di selatan Eropah sebelum terkena selaran sinaran cahaya matahari.

Langit London Kuning

Fenomena langit kuning tersebut bagaimanapun mengejutkan ramai penduduk London dimana ramai mengambil kesempatan berkongsi gambar dan pengalaman demikian di media sosial.

‘Apabila ribut Ophelia muncul dari Azores, ribut tersebut telah membawa sekali debu Sahara dari Afrika Utara serta debu dari kebakaran di Sepanyol dan Portugal,’ kata jurucakap Jabatan Meteorologi Britain.

‘Warna kekuningan ini berpunca dari debu yang bercampur dengan sinaran matahari menjadikan matahari berubah menjadi lebih merah,’ katanya.

Langit London Kuning

Kejadian itu menyebabkan netizen memberi reaksi terkejut termasuk menyangka dunia sudah di akhir zaman atau menghampiri kiamat.

Meskipun tidak membawa musibah besar, Ireland dilaporkan mencatatkan dua kematian yang dikaitkan dengan fenomena itu yang dianggap antara kejadian ribut paling buruk abad ini.

BACA INI JUGA: Misteri Penemuan Trompet Hari Kiamat!

sumber: astroawani

1 comment

  1. memang tampilnnya bikin orang jadi takut melihatnya seakan-akan langit dah berwarna kuning

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon