Wednesday, October 11, 2017

Joy Revfa Bersumpah Pernah ‘Disentuh’ Hafiz Hamidun!


Akhirnya terjawab sudah segala tanda tanya mengenai status pernikahan dan penceraian usahawan kosmetik terkenal, Joy Revfa dengan bekas suaminya, Datuk Ray.

Joy Revfa

Menerusi laman Facebook milik Joy, dia telah memuat naik posting rasa syukurnya kerana Mahkamah Syariah telah mengesahkan bahawa penceraiannya bersama bekas suami pada dua tahun lalu adalah sah!

“Subhanallah.. Allahuakbar.. Saya rasa seperti kuasa ajaib Allah SWT benar-benar membantu saya dalam isu pernikahan saya. Tadi, hari ini bertarikh (10.10.17) Tuan Hakim Mahkamah Syariah Shah Alam telah mengesahkan bahawa cerai saya bersama bekas suami (Ray) telah jatuh 2 tahun yang lalu. Bermakna saya dan bekas suami sudah sah cerai 2 tahun lalu. Nikah saya dengan “suami” sekarang adalah SAH dalam agama Islam di Malaysia,” tulisnya pada posting tersebut.

Namun, Hafiz Hamidun masih tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan mengenai perkara ini.

Sebagai bekas suami, Datuk Ray, atau nama sebenarnya Mohd Rayus Abdul Rahim telah memohon maaf kepada semua pihak berkenaan isu yang telah bangkit semenjak Mei lalu.

“Alhamdulillah kes melibatkan saya dan Joy selesai. Pendaftaran tidak dibuat kerana ada sebab teknikal. Kenyataan Hafiz yang mengatakan saya tidak memberi kerjasama kepada Majlis Agama Islam Songkhla, Thailand adalah tidak benar,” katanya.

Kata Joy lagi, perkahwinan dia bersama Hafiz Hamidun yang agak terburu-buru itu adalah kerana kehendak suaminya sendiri yang ingin mempercepatkan majlis pada 1 Mei 2017 lalu.

Tambah Joy lagi, dia menepis sekerasnya mengenai kenyataan Hafiz berkenaan mereka tidak pernah menjalinkan hubungan sebagai suami isteri sepanjang perkahwinna mereka.

“Since dia menceritakan “isu dalam kain” pada media yang dia tidak pernah ‘menyentuh/instimta‘ bersama saya, dengan nama Allah SWT, saya berani menyatakan di sini itu adalah bohong dan tidak benar sama sekali, kerana kami telah melakukan itu namun ada sesuatu yang saya tak dapat ceritakan demi menjaga aib dia.”

Bagi Joy, atau nama sebenarnya Siti Arifah Amin, dia tidak mahu menyalahkan sesiapa mengenai hal ini kerana sebagai usahawan, dia mahu menjaga nama baiknya serta syarikat yang diusahakan olehnya itu.

Selain itu, Joy juga mahu membersihkan namanya kerana sebelum ini, ramai netizen menganggap dia menipu serta menuduh anaknya, Muhammad Arryan Firdaus sebagai anak haram.

Kononnya netizen menyifatkan perkahwinannya bersama dengan Ray tidak sah kerana dia masih dalam tempoh iddah bersama dengan suami yang pertama.

Itulah dia, bila orang luar menyibuk dan memandai-mandai dalam urusan orang lain. Sampai sanggup melemparkan fitnah demi menjatuhkan maruah seseorang.

Tambah memilukan apabila Joy dilihat sangat kecewa dengan tindakan Hafiz Hamidun, selaku suami yang tidak mampu untuk mempertahankan dirinya, malah lagi menjatuh dan memburukkan lagi keadaan.

“Dan jika org tanya, adakah saya mahu teruskan pernikahan saya bersama HH, 1000x saya akan katakan TIDAK kerana bagi saya dia tak layak jadi seorang suami kepada saya dan keturunan, anak-anak saya nanti,” tulisnya lagi.

Tambahan pula sebenarnya apa yang terjadi ini merupakan satu pengajaran kepada orang ramai agar mengambil berat mengenai isu pernikahan yang tidak didaftarkan di Malaysia.

Joy Revfa

Hari ini, 10/10/2017 merupakan tarikh pemergian ayahnda tercinta Joy, Mohd Amin Awang yang telah meninggal dunia pada tahun 2009 yang lalu.

Tarikh ini juga merupakan tarikh yang bermakna dalam hidupnya kerana pada hari ini dia telah memenangi kes di mahkamah berkaitan isu pencerianya itu.

Diharapkan selepas ini pihak Hafiz Hamidun dapat memberikan penjelasan mengenai isu yang berpanjangan ini. Ramai juga yang mahu tahu apakah kesinambungan kontroversi ini.

Siapa yang benar dan siapa yang salah? Adakah perkahwinan Hafiz dan Joy sememangnya sah sebelum ini?

Semoga kedua-dua pasangan ini dapat menyelesaikan masalah yang telah lama menjadi bualan hangat di bibir netizen.

Pihak yang benar pasti akan dilindungi oleh Allah SWT.

BACA INI JUGA: Biodata Siapa Joy Revfa, Pengasas Merve Cosmetics

sumber: mynewshub

2 comments

  1. Haduhh macam-macam la artis sekarang ni.. Kisah rumah tangga dalam selimut pun cerita kat umum..

    Pelik..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon