Friday, September 08, 2017

Bagaimana Mengetahui Jin Dan Syaitan Sedang Mengganggu

Loading...

Golongan jin dan syaitan merupakan kelompok makhluk ingkar dengan perintah Allah sejak diusir dari syurga pada zaman Nabi Adam a.s.

Jin
Gambar hiasan.

Namun, tidak ramai tahu kisah di sebaliknya dan seorang netizen bernama Daus, berkongsi menerusi laman Twitter miliknya semalam tentang golongan jin selain juga manusia yang digemari oleh saka.

Perkongsian seperti ini sememangnya mendatangkan manfaat dan dapat menambah ilmu kepada semua pembaca apabila ramai netizen di Twitter tertarik dengan kisah dibawakannya.

Bahan thread ini juga sebenarnya merupakan ringkasan perkongsian yang pernah disampaikan oleh pendakwah terkenal, Datuk Ustaz Kasim Elias ketika memberi ceramah mengenai saka.

***

Thread ni tentang tiga golongan jin. Ha? Tak tahu, takpe sekarang korang kena tahu.

Jin yang berbentuk ular

1. Jin yang berbentuk ular ni memang suka sangat masuk rumah orang.

2. Jin yang berbentuk ular biasanya takkan masuk dimana-mana pintu, sebaliknya tiba-tiba sahaja da ada dalam rumah kita.

3. Jin yang berbentuk ular, tidak melingkar macam ular biasa, tapi memanjang. Matanya tak akan berkedip, kadang-kadang suka sangat duduk dalam almari.

4. Nabi SAW cakap kalau nampak ular dalam rumah, jangan bunuh dulu, sebaliknya bagi salam, sebab mungkin ular ni bukan jin tapi ular betul. Cuba baca "Salaamun a'lanuhin fil a'lamiin, Salaamun a'laa sulaiman fil a'lamiin".

5. Kalau tak hafal ayat ni, jangan risau, cakap dalam bahasa melayu pun boleh. Caranya cakap macam ni "Kalau kamu ular betul, aku akan bunuh, kalau kamu jin, baik kamu keluar sekarang."

Biasanya kalau ulat itu adalah jin, dia akan hilang serta merta.

6. Pastikan kita tanya dulu sebab kalau kita terus bunuh, nak nak pula ular tu adalah jin, habislah kita. Jin ni macam yang kita tahu ada sifat dendam, jadi jin akan balas dendam, simple je ok?

Jin dalam bentuk anjing yang berwarna hitam

1.Anjing yang berwarna hitam dan garang bukan yang comel. Jangan main tuduh je anjing tu jin, kesian dia tau korang main tuduh je.. 😂

Nabi SAW cakap golongan jin yang ketiga iaitu golongan jin yang suka berpindah randah (Saka)

1. Biasanya ini adalah jenis jin yang diwarisi ataupun dipanggil saka.

2. Saka ni dia suka berjalan-jalan, suka sangat terbang dan singgah atas pokok. Segala tempat dia suka.

3. Saka macam ni juga suka terbang dan suka duduk atas bumbung, suka singgah bumbung rumah orang.

4. Kadang-kadang dia ikut sesiapa yang suka sangat balik rumah waktu maghrib. Sebab tu bila kita sampai rumah waktu maghrib, untuk elak jin ikut dan masuk rumah, baca ayat kursi 9 kali. Berhenti dan ludah 3 kali sebelah kiri. Insyaa-Allah jin tu takkan berani masuk atau dia akan terbakar terus.

Seterusnya, kami nak kongsikan pula tanda-tanda orang yang sudah dimasuki saka atau sedang cuba diganggu oleh saka.

Sebelum tu kami nak bagitau yang jin atau saka suka pada orang orang yang macam ni:

1. Orang yang cetek ilmu agamanya, solat tak, puasa malas. Orang yang jenis macam ni adalah peluang untuk dapat saka sangatlah cerah! Jadi, jangan malas-malas nak solat dan nak buat ibadah.

2. Anak cucu yang suka melakukan maksiat.

3. Orang yang nak kehebatan duniawi contohnya nak cantik, nak kuat, nak disayangi, nak terkenal.

4. Orang yang kuat pegangan agama pun akan dicuba oleh jin sebab dia nak tengok sejauh mana kekuatan kita menahan dari gangguan dia. Salah satu kejayaan besar bagi jin sebab dapat menumpaskan golongan beriman.

Mimpi

Macam mana nak tahu yang kita ni sedang diganggu jin atau saka atau kita ni sudah ada saka ketika dalam mimpi?

1. Mimpi melihat hantu dalam tidur.

2. Mimpi berada di tempat yang sunyi.

3. Mimpi berada di kawasan kotor atau perkuburan.

4. Mimpi jatuh dari tempat tinggi.

5. Berdiri dan berjalan dalam tidur.

6. Ketawa dan menangis di dalam tidur.

7. Gigi berlaga ketika tidur.

8. Mimpi melihat binatang seperti kucing, serigala, unta, ular, tikus.

9. Orang yang mimpi dipatuk ular (kadang-kadang mimpi pasal saka sudah masuk dalam badan).

10. Mimpi menakutkan dan seram.

11. Mimpi buruk, seperti kena tindih.

12. Mimpi yang menjadikan kita sering terjaga waktu malam dalam keadaan takut.

13. Susah tidur malam, melainkan setelah bersusah payah.

14. Mimpi menyusukan budak, mendukung anak (khas untuk orang wanita). Kalau dapat mimpi tu, kita dukung dan kita timang budak tu tak apa, tapi bahaya bila budak dalam mimpi tu selak baju kita dan dia cuba nak menyusu. Kalau jadi macam ni, kita kena cepat-cepat campak budak tu. Kita boleh kawal mimpi kita, itu yang diberitahu oleh Ustaz Kazim. Apabila kita sudah terjaga, sila ludah 3 kali di sebelah kiri dan terus beralih dari tempat tidur kita tu. Kaedah ni boleh digunakan untuk semua mimpi buruk, Insyaa Allah mimpi buruk tu takkan beri kesan pada kita.

15. Mimpi melihat salib gereja paderi.

16. Orang yang selalu merintih iaitu orang yang tidur sambil merintih menangis.

Tanda-tanda gangguan Jin ketika jaga adalah:

1. Terlalu emotional ataupun sensitif. Bergurau sikit pun nak terasa. Asal cakap sikit nangis.

2. Mudah naik darah atau panas baran. Kadang-kadang benda ni bukan orang tu, tapi jin yang mengawal dia.

3. Selalu sangat pening, bila pergi hospital, doktor cakap migrain.

4. Selalu lalai dalam ingat pada Allah, rasa malas bila nak solat dan kalau tak solat rasa macam gembira atau tak rasa apa-apa.

5. Mengantuk pada waktu maghrib. Bila maghrib je ngantuk, bila ngantuk je, waktu maghrib. Bila menguap tu sampai terkeluar air mata.

6. Mengantuk pada bukan tempatnya khususnya majlis ilmu, bila dah habis majlis ilmu tak mengantuk pula.

7. Lesu dan malas.

8. Bila dapat kesusahan mudah sangat panik dan mudah gelabah, masalah sikit pun dah kelam kabut.

9. Rasa sakit pada satu-satu anggota badan ,kadang-kadang sakit pinggang, lepas tu sakit sendi pula.

10. Melihat sesuatu yang pelik, contohnya kita tengah mandi, tiba-tiba nampak orang melintas depan kita.

11. Selalu didatangi penyakit pelik yang tak dapat diubati, yang tak boleh dikesan oleh doktor atau yang selalu doktor sebut adalah kanser. Kanser ni puncanya dari 3 benda iaitu santau yang tak diubati, santau yang tak boleh diubati atau santau yang lambat diubati dan bertukar menjadikanser. Kanser boleh datang dari bentuk jin, jadi untuk hilangkan kanser, rajin-rajin bangun solat malam, Insyaa Allah kanser akan hilang. Tapi kena istiqamah bangun solat malam. Ustz kazim cerita, ada sorang pesakit ni, dia sakit kanser, Ustaz Kazim pesan dekat dia bangun solat malam dan Alhamdulillah kanser tu hilang.

Kesan dan akibat ada saka

1. Sukar untuk mendapatkan anak, kadang-kadang tak dapat anak langsung, kadang-kadang juga, nak bersetubuh suami isteri pun payah benar. Jadi cuba periksa balik, ada tak kita amalkan jampi nenek moyang kita? Contohnya cara nak dapatkan seri wajah, cara nak majukan bisnes dan sebagainya. Dan untuk pengetahuan anda, itulah salah satu sebab anda suami isteri susah mendapat anak ataupun tak dapat anak langsung.

2. Banyak berlaku perkara pelik dalam hidup. Contohnya mana-mana kita pergi kita akan nampak orang tua terbongkok-bongkok ataupun perempuan. Ataupun apa-apa benda yang pelik melintas ataupun berjalan. Tak kisahlah dia buat apapun, janji kita nampak. Kenapa kita asyik alami perkara begini? Sebab itulah khadam kita, dia nak tunjuk dekat kita yang dia ikut kita mana saja kita pergi.

3. Orang yang tak suka bergaul dan hidup bermasyarakat.

4. Sangat sensitif.

5. Orang itu akan mengetahui perkara yang orang lain tak tau. Contohnya dia tau di belakang rumah kita ada harta karun, bila kita periksa, memang ada.

6. Cucu suka menangis, budak yang kecil lagi tapi nakal ,perangai buruk, ganas. Biasanya keturunan yang ada saka atau jin, anak cucunya akan bermasalah.

7. Kehidupan yang tidak tenteram.

Sampai sini perkongsiannya yang diadaptasi dari ceramah Ustaz Kazim Elias. 😊

***

Apa yang dikongsikan oleh pemuda ini sangat berguna untuk dijadikan pengajaran atau rujukan kepada diri kita sehingga turut menjadi tular. Hakikatnya jin dan syaitan memang ada di mana-mana sahaja.

Tugasan ‘khas’ makhluk ini seperti yang kita sedia maklum ialah untuk menyesatkan umat Islam. Janganlah kita mudah terperdaya dengan taktik licik makhluk yang dilaknati Allah SWT.

Makhluk dijamin penghuni neraka ini memang tidak akan pernah penat untuk turut sama memimpin umat Islam mengikut mereka masuk ke neraka.

Nauzubillah min zalik.

BACA INI JUGA:

sumber: twitter.com/fiegrxm

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon