Friday, August 25, 2017

SiteGiant Platform e-Commerce (e-Dagang) Pilihan Terbaik Usahawan Online


Selain dari memilih produk paling sesuai, seseorang usahawan e-dagang perlu membuat keputusan yang bijak dalam memilih platform eCommerce yang baik dan sesuai dengan produk yang dijual.

SiteGiant

Antara aspek untuk membuat dan memiliki olatform e-dagang sendiri yang paling diutamakan pastilah kos yang dikenakan oleh platform tersebut dan juga sokongan perkhidmatan pelanggan yang baik.

Menjadi usahawan atas talian bukanlah satu kerja yang mudah.

Jadi, apa platform e-Commerce atau e-Dagang terbaik yang anda boleh pilih bagi memulakan bisnes e-Dagang anda sendiri?

SiteGiant merupakan platform e-Commerce pilihan paling baik yang sangat sesuai dengan keperluan dan produk anda sebagai peniaga online kerana harga yang ditawarkan amatlah berbaloi dengan perkhidmatan yang ditawarkan.

Kelebihan SiteGiant

SiteGiant merupakan kedai e-Commerce yang merangkumi ketiga-tiga generasi kedai e-Dagang iaitu, laman web e-Dagang, kedai Facebook dan laman mobile.

SiteGiant mempunyai banyak pakej mengikut bajet anda:
  • UniCart Basic – RM590 setahun untuk sehingga 500 produk.
  • UniCart Plus – RM990 setahun untuk sehingga 3,000 produk.
  • UniCart Pro – RM1,090 setahun untuk sehingga 20,00 produk.
  • UniCart Premium RM1,790 setahun untuk jumlah produk tanpa batas.

Semua pakej SiteGiant datang dengan domain percuma. Apa itu domain? Domain adalah nama kedai anda.

Jadi, sila buat sedikit kerja rumah sebelum membuat pilihan nama kedai. Seperti kata orang paling kaya di China Jack Ma iaitu pemilik laman e-Commerce AliBaba, pemilihan nama adalah sangat penting.

Pastikan nama anda dikenali secara global. Jangan pilih nama kedai dengan konsep “syok sendiri” tetapi orang susah nak kenal dan susah nak ingat.

Setiap pakej juga mempunyai sehingga 20 template dan 100+ rekabentuk. Ini adalah amat penting kerana anda tidak perlu mencari pakar IT untuk membuat rekabentuk dan imej baru kedai online e-Dagang anda.

Bagaimana kedai online anda berfungsi? Ia akan menggunakan sistem shopping cart canggih untuk menerima tempahan dan memproses bayaran.

Bagaimana pula anda hendak terima bayaran? Anda boleh guna sistem MOLPay ataupun eGHL. Dengan menggunakan sistem bayaran berikut dapat mengurangkan risiko anda ditipu oleh pelanggan scammer.

Isu yang timbul di Malaysia adalah mengenai cukai GST. Bagi anda yang sudah mendaftar akaun GST dengan kastam, sistem SiteGiant ada modul khas untuk menggunakan cukai GST.

Sitegiant E-commerce

Kesimpulan

Semoga pengalaman anda membuka kedai online dengan platform SiteGiant berjalan dengan lancar tanpa masalah.

BACA INI JUGA:

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon