Thursday, August 17, 2017

Gam 'Gajah' Makan Daging Betis Anak

Loading...

Kalau dah namanya budak kecil, sudah pastinya mana dorang tahu membezakan bahaya atau tidak. Mereka ingin mencapai apa sahaja yang ada di sekeliling dan menganggapnya sebagai barang mainan.

Bahaya+Gam+Gajah

Namun, malang itu tidak berbau. Siapa sangka, mainan bagi mereka sebenarnya adalah barang yang boleh memudaratkan mereka.

Seperti perkongsian wanita ini, Puan Fara Lia dalam akaun Facebook, di mana dia tidak menyangka hanya kerana sebotol gam boleh memberi kesan yang teruk kepada anak kecilnya.

Sehinggakan doktor terpaksa mengorek dan melapah paha anak kecil berkenaan bagi membuang gam yang terkena pada kaki kanak-kanak tersebut.

Baca pun dah rasa sakitnya, inikan pula anak kecil yang menanggungnya?

Anak wanita ini terkena gam di mana kandungannya adalah sangat bahaya.

Gam tersebut terkena pada atas legging anak kecil itu, berikutan cecairnya adalah jenis cepat menyerap maka ia terkena pada isi betisnya.

Isi betis anak kecil berkenaan terdedah pada gam tersebut, kesannya doktor terpaksa mengorek dan melapah betis kanak-kanak itu sampai ke paras lemak bagi membuang isi daging yang terkena pada merkuri gam tersebut.

Kemudian, doktor terpaksa mengambil kulit paha pula untuk menampal pada bahagian betis tersebut.

Doktor sendiri telah mengkaji sendiri bahan cecair tersebut dan mendapati ia adalah amat berbahaya.

Perkongsian yang mendapat lebih daripada 24,000 shares itu menerima reaksi yang pelbagai daripada netizen di mana rata-rata antara mereka begitu terkejut dengan kejadian itu dan mendoakan agar anak kecil itu cepat sembuh.

“Gam ni sesuai untuk kasut, perabot. Dia memang sangat kuat sama macam gam gajah. Mudah-mudahan anak akak cepat sembuh ye…”, ujar Noraliza Nasir.

“Bahaya weh. Kulit orang dewasa pon dah melekat-melekat lekit. Kena kat budak lagi la bahaya. Be aware semua.” komen Afzan Abdullah Shah Aimin.

Siapa sangka hanya kerana beberapa titis cecair, habis betis anak kecil ini ‘dimakan’.

Ngeri kan?

BACA INI JUGA: Dadah Yang Menyebabkan Daging dan Kulit Mereput

sumber: mynewshub

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon