Saturday, July 15, 2017

Twitter Perkenal Ciri Baru Cegah Pembuli Dalam Talian


Twitter dalam kemaskini terkini telah memperkenalkan ciri baharu dalam usaha membendung pembuli dalam talian yang menggunakan platformnya.

Twitter Bullying

Menurut laporan laman web Techcrunch, pengguna kini mempunyai pilihan untuk meredamkan pemberitahuan daripada akaun yang tidak diikuti serta akaun yang tidak mengikut mereka.

Pengguna juga dapat menapis twit berkualiti rendah seperti twit yang dipercayai dikeluarkan secara automatik atau yang mengandungi perkataan atau frasa tertentu.

Bagaimanapun, pengguna masih diberi pilihan untuk membaca balasan twit sekiranya mahu, dengan menekan butang khas pada bahagian bawah skrin.

Seterusnya ia akan menghalang individu yang akaunnya telah digantung bagi membuka akaun baru, ini akan menghentikan amalan membuka akaun pendua yang kemudian digunakan untuk meneruskan cacian.

Fungsi ini juga merupakan boleh menapis kandungan yang dianggap sensitif dari dipaparkan.

Ini adalah amat berguna bagi mereka yang tidak mahu terlihat kandungan berunsur lucah atau ganas yang boleh ditemui di dalam Twitter.

Twitter dan Facebook menghadapi kritikan kerana gagal menangani pembuli dalam talian, berita palsu dan propaganda pelampau pada platform masing-masing.

BACA INI JUGA: 7 Negara Yang Menyekat Akses Ke Akaun Media Sosial

sumber: mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon