Thursday, July 06, 2017

Lagu ‘Cover’ Korea Shila Amzah Sensasi Di Luar Negara


Setelah mencipta nama di China, penyanyi kelahiran Kuala Lumpur ini mula pula melakar sejarah baharu di Korea Selatan menerusi beberapa lagu cover artis negara tersebut.

Shila Amzah

Lebih unik, penampilan elegan Shila Amzah, hijaber yang bukan sahaja cantik namun memiliki suara merdu itu semakin dikenali di negara kimchi tersebut setelah tular menerusi laman perkongsian video popular YouTube.

Menurut portal antarabangsa, pemilik nama sebenar NurShahila Amir Amzah itu menerima sambutan luar biasa daripada netizen Korea Selatan susulan kemunculan beliau melalui lagu-lagu beberapa kumpulan band popular.

Ini termasuk video Shila, 26, menyampaikan lagu rancak Whistle milik kumpulan BlackPink yang dianggotai empat gadis cantik K-Pop dan berdurasi 3 minit 33 saat apabila sudah berjaya ditonton lebih daripada 757,000 kali.

Malahan lagu cover Shila berjudul Beautiful berdurasi 3 minit 47 saat yang sebenarnya merupakan lagu runut asal drama bersiri televisyen popular Goblin yang setakat ini dilaporkan sudah pun ditonton lebih 816,000 kali.

Tidak ketinggalan ialah lagu Last Dance nyanyian Big Bang, sebuah kumpulan K-Pop terkenal dianggotai lima remaja lelaki yang dinyanyikan Shila berdurasi 4 minit 40 saat itu turut ditonton lebih 700,000 kali sehingga kini.

Kefasihan Shila yang merupakan bekas juara program nyanyian realiti Asia Wave pada 2102 lalu dan anak kepada penyanyi ND Lala itu bertutur bahasa Korea dengan lancar juga menuai pujian ramai netizen luar negara.

Apa yang unik, Shila masih lagi mampu mencipta populariti di peringkat antarabangsa di sebalik penampilan dirinya yang anggun berhijab kerana kelunakan suaranya.

BACA INI JUGA: Reaksi Orang Korea Terhadap Selebriti Malaysia

sumber: mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon