Friday, June 16, 2017

Video Lelaki Kena Belasah Tanpa Seurat Benang Di Labuan!

Loading...

Rakaman video seorang lelaki dibelasah beberapa individu di tepi jalan dalam keadaan tanpa seurat benang menjadi viral di media sosial.

Dibelasah Sampai Bogel

Mangsa dikenali sebagai James Hunt mendakwa dia dikejar dari Sekolah St. Anna dalam keadaan bogel sehingga dijatuhkan di hadapan Temple Sing, Labuan.

“Saya dikejar dari sekolah dalam keadaan bogel, dipukul menggunakan kayu golf (besi) dan dipaksa meminta maaf dengan mencium kasut ketua mereka.

“Mereka telah memukul saya tanpa belas kasihan hanya kerana saya menegur dan menviralkan permasalahan yang berlaku di Labuan,” tulisnya di laman Facebook.

Namun, berdasarkan maklumat netizen, James dikatakan pernah memuat naik kenyataan yang kurang menyenangkan mengenai agama Islam dan turut mendakwa Perdana Menteri sebagai penyamun, perompak dan penipu.

Bagaimanapun, James menafikan dakwaan itu dan meminta netizen menunjukkan bukti dia berbuat demikian dan jika ada, dia bersedia untuk disaman di Mahkamah Sivil.

“Tunjuk bukti kalau saya mainkan agama dan saman saya di Mahkamah Sivil. Melainkan kritikan saya telah disalahertikan dan dijadikan isu,” katanya.

Video berdurasi 2 minit 49 saat tersebut dimuat naik sejak awal pagi Rabu oleh pengguna Facebook.

Semakan di akaun Facebooknya juga mendapati, James banyak mengaitkan setiap status yang dimuat naik dengan agama Islam.

Segelintir netizen berpendapat, berkemungkinan besar mangsa dipukul kerana status Facebooknya yang terlalu lancang sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati orang ramai.

Tonton video di bawah atau di YouTube.

BACA INI JUGA:

video

sumber: mynewshub

5 comments

james hunt gintak buduh delete Jun 16, 2017, 9:22:00 AM

Apa kau rasa skrg james hunt gintak kubui? padan muka kau kan? Suka cari pasal sm org Islam? Sudah terang dan nyata kau suka menghina kesucian agama Islam d fb. Agama kau adakah mgjr kau jd biadap sm kurg ajar sm org lain? Sorry la org mau kasian sm kau. Biarla kau kna tumbuk ka, pukul ka. Mengapa la klu kau mati sna bebugil mcm babi kna langgar buldozer. Baru kau ckp psl undang2 kunun. Kau menghina2 agama Islam la sblm ni, kau tidk pkai otak ka? Dasar org laknat mcm kau mmg layak dikutuk tuhan spnjg zaman..

i am alwayz awesome delete Jun 16, 2017, 10:14:00 PM

cina yang hina islam dengan umnongok yang pijak dia pon 2x5 takde otak..
1) kalau betul pon nak "sekolahkan dia" bukan sampai bogel..islamik gila babi cara kau pertahan agama..
2)umno dan babi tiada beza,rasuah makan wang haram,mengaku islam tapi buat/sokong/anjur maksiat terang2an..lebih memalukan islam.lagi teruk yang syirik tanpa sedar dengan sihir dan pelbagai lagi benda haram

Awas! kamu jgn main isu agama. Jgn skali2 libatkn isu tentang agama Islam lagi. Klau kau rasa kau hero agama kau? Kau buktikan cara yg betul. Majukn dlu diri kau sendiri dulu sblm brani mgkritik agama org lain.

Bole megkritik..tp jgn myinggung perasaan dan agama org lain. Ikutla cara yg btul..senang aje..tak suka kerajaan skrg? pru nnti pangkah aje parti mane yg anda suka.

ha3...mmg bukn ajaran islam tu..klu dah smpi bg org bogel cmtu. Melampau sngt. Moral values nya..Kerana mulut badan binasa. perahu terlajak bole diundur. Klu kata2 dh tetaip kat fb dh takleh nak buat apa2. Kita smua ni biarla bersaudara di dunia..tidak kira islam ka, kristian ka, buddha ka, hindu ka...come on togethers we fight for freedom..no wars..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon