Friday, January 27, 2017

Jutawan Muda Nur Sajat Pemilik Baru Banglo Dato' Aliff Syukri Berharga RM11 Juta!

Nampaknya hak milik banglo mewah Dato' Aliff Syukri yang berharga RM11 juta kini sudah pun bertukar tangan apabila berjaya dijual kepada rakannya yang juga seorang usahawan kosmetik bergelar jutawan, Nur Sajat Fariz.

Nur Sajat

Pembelian keseluruhan banglo itu diumumkan oleh Nur Sajat, yang juga pemilik syarikat Nur Sajat Aesthetic Sdn Bhd menerusi satu temubual khas di Hotel Royal, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Selain itu, Dato' Aliff Syukri juga turut mengumumkan pembelian itu di laman Instagram miliknya baru-baru ini.

"Hari ni saya nak meluahkan rasa sedih saya sebab terpaksa meninggalkan rumah kesayangan saya ni yang dah hampir 5 tahun saya tinggal di sini,rumah pertama saya dan segalanya bermula di sini suka duka susah dan sedih semua ada sayang sgt nak tinggalkan," tulis Aliff Syukri.

Aliff Syukri juga turut menyatakan harapannya agar Nur Sajat dapat menjaga rumah kesayangannya itu dengan sebaik mungkin.

"Dan yang paling penting tahniah kepada usahawan perempuan @nursajat02 sebab menjadikan impiannya menjadi realiti untuk memiliki rumah banglow mewah 10 bilik ini, harap dapat jaga rumah ni sebaik-baiknya." tulis beliau.

Kisah kejayaan Nur Sajat mungkin sudah tidak asing lagi bagi mereka yang gemar mengikuti perkembangan usahawan-usahawan tempatan.

Nur Sajat

Bagi yang belum mengetahui, Nur Sajat tidak bermula dengan latar belakang yang senang.

Malah, dia dulu pernah bekerja disamping ibu bapanya ditapak pasar malam bagaimanapun, terdetik di hati Nur Sajat tekad untuk mengubah nasib keluarga ketika itu.

Perjalanan bisnes kosmetik Nur Sajat bermula apabila dia memulakan jenama kosmetik Let's Cantik by Nur Sajat.

Namun, langkah kejayaannya mula berputik apabila apabila dia menggunakan wang sakunya sendiri yang berjumlah RM500 untuk tujuan pemasaran viral.

Ketika itu, RM500 bagi Nur Sajat adalah jumlah yang besar memandangkan dia baru sahaja memulakan bisnesnya.

Untuk setiap tapak kejayaan yang diperoleh, banyak halangan dan liku-liku yang terpaksa dihadapi oleh Nur Sajat termasuk tohmahan orang ramai terhadap fizikalya.

Penat lelah Nur Sajat selama dua tahun berhasil apabila dia sekarang sudah bergelar jutawan muda di Malaysia.

Nur Sajat Fariz

Kini, nama Nur Sajat bukan sahaja berada di produk kosmetik, malah turut menempa nama dalam bidang kecantikan lain apabila turut membuka Pusat Kecantikan Nur Sajat Beautician yang terletak di Ampang dan Shah Alam.

Bagi yang ingin mendapatkan tips-tips bisnes dan perkembangan terkini tentang bisnes Nur Sajat pula, boleh ikuti laman Instagram usahawan itu di https://www.instagram.com/nursajat02.

Dalam pada itu, Aliff Syukri memaklumkan dia akan berpindah ke rumah persinggahannya di kampung sementara menunggu rumah banglonya bernilai RM20 juta siap dibina.

Difahamkan, Aliff Syukri menjual rumah banglo rekaan ala istana itu kepada Nur Sajat termasuk dengan perabotnya sekali.

BACA INI JUGA: 3 Tips Hebat Oleh Tiga Jutawan Selebriti Malaysia

Sumber: siakapkeli

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

1 comments so far

woow...kalau la saya dapat memiliki rumah macam ni sangatlah bertuah badan...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon