Saturday, December 24, 2016

Pengguna Facebook Kini Boleh Menambah Dan Mengubah Warna 'Background' Status

Loading...

Kini, laman sosial Facebook yang memiliki hampir 2 bilion pengguna aktif melangkah setapak lagi apabila memperkenalkan kemaskini terbaharu yang membolehkan pengguna memuat naik status dengan latar belakang berwarna.

Facebook

Dan sememangnya kemaskini status di Facebook merupakan salah satu komponen utama memudahkan pengguna memuat naik status, kongsi gambar atau video, pautan sesawang dan pelbagai lagi ciri menarik.

Sebanyak 10 warna boleh digunakan berbanding penggunaan satu warna sahaja sebelum ini.

Malah, saiz perkataan juga diperbesarkan agar status yang dimuat naik tampak lebih menarik.

Bagi mendapatkan penawaran terbaru ini, pengguna hanya perlu kemas kini aplikasi di Google Play dan buat masa ini, hanya pengguna peranti pintar Android sahaja ditawarkan.

Cara Mengubah Background Status Facebook Berwarna-warni

1. Sila update aplikasi Facebook Android ke versi terbaru melalui Play Store jika anda masih menggunakan versi lama.

2. Install aplikasi kemudian klik teks update status seperti biasa (pada kolum yang tersedia).

3. Jika aplikasi Facebook anda adalah yang terkini, buka aplikasi Facebook di smartphone dan lihat kotak status yang bertulis “What’s on your mind?”

4. Tekan tulisan “What’s on your mind?” atau kotak kosong dan secara automatik akan muncul pilihan warna untuk backgroud status yang akan dibuat.

5. Sebanyak 10 pilihan warna boleh dipilih berbanding penggunaan satu warna sahaja sebelum ini.

6. Hasilnya, anda akan melihat status dengan huruf yang tebal dan warna background yang menarik.

Update status Facebook dengan background berwarna hanya boleh dilakukan melalui aplikasi smartphone Facebook untuk Android (iOS, web dan platform lain akan dikemaskini kemudian).

Namun, hasil perubahan update status background tersebut tetap boleh dilihat oleh semua pengguna Facebook di semua platform (kecuali Facebook Lite).

Selain itu, anda juga boleh mengubah warna background status Facebook mengikut mood yang diinginkan (kuning ketika ceria atau kelabu ketika moody misalnya).

Yang pasti, status background Facebook berwarna yang kita tampilkan akan kelihatan lebih menarik dan mengesankan bagi siapa pun yang membacanya.

Jadi, kepada pengguna yang gemar memuat naik status berunsurkan ‘kata-kata mutiara’, kemaskini terbaharu ini pasti membuatkan status anda lebih superb dan lebih inspirasi daripada status biasa.

Selamat mencuba.

BACA INI JUGA: Whatsapp Kongsi Data Peribadi Bersama Facebook Dan Ini Cara 'Menghalangnya'

-SENTIASAPANAS.COM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon