Monday, April 11, 2016

Video Ini Punca Ketakutan Hindraf Terhadap Dr. Zakir Naik?


Berikutan saranan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri, yang menyarankan Hindraf datang secara intelek sesi soal jawab dengan Dr. Zakir Naik, kita tertanya-tanya, apa yang mereka takut sebenarnya?

Wanita+Hindu+Masuk+Islam

Apa yang sangat jelas, ceramah Dr. Zakir Naik bukannya mengajak kepada permusuhan antara agama. Beliau hanya bercakap tajuk perbandingan antara agama. Bicaranya bersifat ‘intelectual discourse’, perdebatan secara FAKTA dan ILMIAH.

Bukannya perdebatan sebelah pihak yang tidak boleh dibuktikan, juga bukan pula sesi ejek-mengejek, melainkan menyeru kepada kebenaran.

Dalam video dibawah ini, ketika Dr. Zakir Naik dalam sesi soal jawab dengan seorang wanita, terbongkarlah bahawa selama ini Ilmuwan Hindu telah menyembunyikan kebenaran bahawa akan datang seorang Nabi dan Rasul pada akhir zaman bernama, Ahmad@Muhammad, iaitu Rasul besar terakhir yang diutus kepada umat manusia, Nabi Muhammad SAW.

Apa yang mungkin menakutkan Hindraf disebalik alasan dangkal mereka menentang kehadiran Dr. Zakir Naik adalah, wanita ini telah mengucap dua kalimah syahadah diakhir video, selepas kebenaran diberikan kepadanya.

Subhaanallah.

Saksikan..

BACA INI JUGA: Bagaimana Menyangkal Tuduhan Apabila Islam Dituduh Pengganas?


Tonton di YouTube.

-SENTIASAPANAS.COM

4 comments

  1. Semoga Allah sentiasa permudahkan perjuangan beliau dgn sepenuh keberkatanNya... aamiin.

    ReplyDelete
  2. pendakwah yang genius seperti Dr Zakir Naik sering ditakuti oleh mereka yang mempunyai tanggapan yang negatif terhadap Islam..

    sebab Dr Zakir boleh berhujah dengan kebenaran dan bukti yang tidak dapat disangkal oleh mana-mana pihak..

    kebenaran yang saluti logik akal memang cara Dr Zakir berdakwah

    ReplyDelete
  3. kadang saya bimgumg dr zakir itu manusia pilihan atau malaikat kok sangat pintar sekali

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon