Wednesday, April 13, 2016

Nasihat 'Pedas' Seorang Penganut Hindu Buat P.Ramasamy!


Tindakan P. Ramasamy yang menggelar Dr. Zakir Naik dengan gelaran “Syaitan” nampaknya menerima kecaman hebat khususnya dari masyarakat Islam di negara ini.

P.Ramasamy Rasis

P. Ramasamy bukan sahaja dianggap ‘rasis agama’ oleh segelintir pemerhati politik malah sesetengah individu yang seagama dengannya turut mempersoal sikap kurang ajarnya yang dilihat begitu bersungguh ingin menghalau perceramah yang pernah dianugerahkan Tokoh Maal Hijrah itu.

Walaupun dianugerahkan Profesor dan memakai gelaran Doktor, Ramasamy nyata kurang budi bahasa dalam menyampaikan teguran.

Mungkin status Facebook seorang pemuda beragama Hindu, Risimaran Subramaniyam, yang tampil mempertahankan penceramah antarabangsa tersebut boleh dijadikan panduan oleh Timbalan Menteri itu bagaimana caranya untuk kita meluahkan pandangan terhadap sesuatu isu atau seseorang dengan berhemah.

Menurut Risimaran yang juga merupakan seorang pelajar Psikologi di Universiti Malaysia Sabah, beliau begitu mengagumi Dr Zakir Naik dan mula mendengar ceramah Dr Zakir di saluran youtube sejak dia berumur 14 tahun lagi.

Kelebihan Dr Zakir menghafal kitab-kitab seperti Al-Qur'an, Hagavad Gita, Bible The Old & New Testament, Tripitaka serta lain-lain lagi amat dikagumi pemuda ini.

Risimaran mengakui dirinya seorang Hindu sejati yang datang dari keluarga yang berpegang teguh pada ajaran Hindu.

Namun begitu beliau turut belajar mengenai agama Islam bagi memahami dan menghormati agama lain.

P.Ramasamy Rasis [2]

Menurutnya, ceramah Dr. Zakir amat mudah dan sangat tepat dalam pengisian fakta, di mana memudahkan pendengar untuk memahami dengan lebih terbuka mengenai Islam.

Oleh itu, berkenaan ceramah Dr Zakir bertajuk “Similarities between Hinduism & Islam” yang sepatutnya diadakan Ahad ini di Melaka, Risimaran merasa amat berbangga apabila seorang bukan Hindu dapat menghuraikan dengan baik berkenaan agamanya.

Katanya, rakyat Malaysia patut berbangga seorang ulama’ hebat seperti Dr Zakir sanggup datang ke negara ini.

Selain daripada itu, Risimaran merayu agar jangan ada pihak menghalang orang untuk berdakwah yang mana tugas Dr. Zakir hanya menyampaikan ilmu.

Beliau bukannya menyebarkan ajaran sesat, perlu ditekankan di sini bahawa Dr. Zakir Naik merupakan seorang ulama’ yang ulung, katanya.

BACA INI JUGA: Misteri Kewujudan Manusia Sebelum Adam

Sumber: Mynewshub.cc

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon