Monday, November 16, 2015

Serangan Di Paris 'Dirancang' Untuk Menghancurkan Syria?!


Seorang penganalisis politik di Kanada, mendakwa serangan berdarah di Paris berkemungkinan satu operasi false flag iaitu menyalahkan pihak lain atas perbuatan mereka sebagai cara AS dan sekutunya untuk meningkatkan kempen ketenteraan ke atas Syria.

Paris

Siri serangan terancang di Paris menjadi tajuk utama dan muka depan beberapa akhbar Sweden.

Menurut saksi, penyerang ada menyebut 'Allahu Akbar' ketika mereka melancarkan serangan di beberapa lokasi tersebut.

"Hanya kerana seseorang mengucapkan kalimah itu tidak bermakna dia adalah Muslim, ia mungkin satu bentuk propaganda untuk memburukkan orang Islam," kata Edward Corrigan.

Menurutnya, AS dan Perancis mungkin akan menuding jari menyalahkan kerajaan Syria bertanggungjawab ke atas insiden itu.

"Kita akan melihat situasi sama selepas insiden 9/11 yang memberi 'peluang' kepada AS untuk melakukan pencerobohan ke atas Iraq dan menyebabkan lebih sejuta rakyatnya terkorban.

"Sudah semestinya Iraq tidak ada kaitan, namun mereka menjadi 'mangsa' AS untuk melancarkan campur tangan ketenteraan di negara tersebut," jelasnya dalam laporan Press TV.

IS mengaku bertanggungjawab

Susulan kejadian serangan di bandar Paris, lapan penyerang bersenjata dalam serangan yang meragut lebih 150 nyawa terbunuh termasuk tujuh daripadanya yang memakai tali pinggang mengandungi bahan letupan.

Menurut satu sumber yang ada kaitan dengan pasukan penyiasat berkata, empat daripada penyerang terbabit terbunuh di dewan konsert Bataclan, tiga daripadanya dengan mengaktifkan tali pinggang yang mengandungi bahan letupan, manakala seorang lagi ditembak polis manakala tiga lagi mati berhampiran stadium nasional Stade de France.

Penyerang keempat dibunuh di sebatang jalan ke arah timur Paris.

Media tempatan melaporkan, enam lokasi berasingan menjadi sasaran, meliputi stadium nasional hinggalah ke sebuah restoran piza.

Antara kawasan sasaran ialah Dewan Konsert Bataclaun, Stade de France, Rue de Charonne, Rue de la Fontaine au Roi, Restoran Casa Nostra dan Boulevard Voltaire.

Susulan kejadian itu juga Presiden Perancis François Hollande mengisytiharkan darurat di seluruh negara.

IS dalam satu kenyataan mengaku bertanggungjawab terhadap serangan itu.

BACA INI JUGA: 911 Pembohongan Terbesar Amerika Dan Yahudi
BACA INI JUGA: Perang Akhir Zaman Bermula Dengan Peperangan Di Syria?

Sumber: Sinar Harian Online

2 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon