Tuesday, October 20, 2015

Imej Bandar Misteri Terapung Gemparkan China!


Fenomena ‘bandaraya syurga’ yang kelihatan terapung di langit wilayah Foshan telah menggemparkan ribuan penduduk di China.

Bandaraya syurga

Penduduk di Jiangxi dan Foshan yang menyaksikan fenomena itu terkejut selepas menyaksikan bangunan pencakar langit menjulang tinggi muncul secara tiba-tiba di celah-celah kepulan awan di ruang angkasa bandar berkenaan selama beberapa saat sebelum hilang.

Fenomena bandar terapung ini juga pernah berlaku pada tahun 2011 di mana sebuah kota telah kelihatan di wilayah Huangshan.

Namun menurut pakar kaji cuaca berkata, fenomena tersebut adalah disebabkan oleh ilusi optik yang dikenali sebagai Fatamorgana.

Fatamorgana merupakan sebuah fenomena ilusi optik yang biasa terjadi di tanah lapang yang luas seperti padang pasir.

Proses Fatamorgana ini adalah pembiasan cahaya melalui kepadatang yang berbeza sehingga ia boleh membuat sesuatu yang tidak ada menjadi seolah-olah ada di situ.

Keadaan ini biasanya berlaku di tempat-tempat panas yang seringkali berlaku di gurun pasir, seperti yang sering dipaparkan di dalam filem, iaitu telapak atau danau yang menyerupai kolam air.

Ini sebenarnya adalah pantulan daripada langit yang dipantulkan oleh udara panas yang seterusnya berfungsi sebagai cermin.

Sementara itu, pengendali Youtube Paranormal Crucible mendakwa, kehadiran kota di atas langit itu juga mungkin percubaan dari Projek Blue Beam.

Projek Blue Beam adalah satu konspirasi yang mendakwa Nasa akan mengsimulasikan serangan makhluk asing di Bumi atau kedatangan Kristus melalui hologram.

Terdapat beberapa pihak juga yang mendakwa, penampakan bandar terapung itu dilakukan oleh NASA untuk menguji teknologi holografik.

BACA INI JUGA: Blue Beam, Projek Rahsia NASA, Freemason Dan Illuminiti Terbongkar!




Sumber: Mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon