Friday, August 28, 2015

Sekadar Bertanya Kepada Najib, Adakah Itu Fitnah?


Kala ini, kita sering mendengar dan membaca perkataan 'fitnah' yang sering dilemparkan kepada pengkritik Najib. Bunyinya sentiasa hampir sama iaitu, Hentikan Fitnah!

Najib+Pengecut

Malangnya, bahagian mana yang sering dikatakan sebagai menfitnah Najib?

Bab 1MDB? Kita tak menuduh apa-apa, kita cuma bertanya. Kenapa begitu, kenapa begini, kenapa bertukar bentuk jadi begitu, kenapa, kenapa?

Kenapa kita terus bertanya? Sebabnya penjelasan yang diberikan itu sendiri yang mengundang persoalan lain!

Penjelasan longgar, tidak tepat, dan tidak boleh diterima begitu sahaja kepada kita yang mampu berfikir. KECUALI kepada mereka yang sanggup menelan apa sahaja yang dilontarkan oleh Najib dan pasukannya.

Makanya kita bertanya terus, adakah itu dikatakan sebagai Fitnah?

Bab Derma RM2.6 bilion? Tang mana yang fitnah tu? Adakah kerana kita tidak dapat menerima begitu saja alasan yang diberikan oleh Najib, ops... Najib tak berani nak jawab, hanya orang-orang Najib saja yang jawab.

Kalau nak berikan alasan sekalipun, biarlah yang masuk akal! Kalau hanya mampu berikan alasan yang memperbodohkan diri sesiapa yang terima dan percaya, jangan salahkan rakyat yang masih mampu berfikiran waras!

Adakah cerita keluarga Najib yang mengamalkan gaya hidup yang tersangatlah mewah dan tidak mencerminkan pendapatan rasmi Najib itu satu fitnah?

Mata kita melihat, telinga kita mendengar. Bukan kita saja malah satu dunia juga memerhati dan bertanya. Jawapan yang diberikan pula mengiyakan cerita-cerita kemewahan itu dan diberikan alasan kekayaan Najib berpunca dari harta pusaka, kah kah..

Anda terima? Kalaulah subjeknya bukan Najib tapi rakyat biasa, adakah anda akan terima alasan sebegitu begitu saja? Pihak berkuasa yang berkenaan dah siasat?

Bahagian mana yang fitnah?

Kenapa pula diminta orang lain yang tolong bersihkan nama Najib kalau tuan punya badan sendiri tidak tampil mempertahankan dirinya terlebih dahulu?

Contohnya dalam isu Derma, pernah Najib sendiri perjelaskan apa-apa? Tidak kan!

Jadi, semua cerita-cerita tentang IS, Yahudi, dana politik, semua itu bukankah satu bentuk fitnah juga? Versi tuan punya badan sendiri apa?

Biasa dengar ungkapan Berani Kerana Benar?

Yang berani ke depan bertemu rakyat dan sanggup bersoal jawab secara spontan dengan rakyat siapa? Najib? Hahahaha..

Dan sekali lagi, rakyat akan buat perbandingan keberanian dan ketelusan antara Tun Mahathir dan Najib..


No untuk rakyat hubungi bagi sebarang pengesahan mengenai majlis.
  • En Razali Alias - 019 7444437
  • En Osmarizan - 019 7999940
  • En Azhar - 019 7775897

Sekian.

BACA INI JUGA: Tun Mahathir Mengaku Pernah Simpan Duit Umno Dalam Akaun Peribadi

Sumber: Dinturtle

1 comment

  1. Assalam.. lama tak berblog dan berkesempatan singgah.. mmg diakui, skrng mcm2 benda jadi tak jelas tapi buat2 tak faham pula... wallahualam.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon