Tuesday, August 18, 2015

Najib Terima RM2.6 Bilion Ketika IS Belum Wujud! #KantoiLagi


Betullah kata orang-orang yang sudah lama berkecimpung dalam politik di Permatang Pauh. Kata depa, "Orang bodoh jadi makanan orang cerdik dalam politik", "Kalau dah bodoh memang mudah untuk diperbodohkan.."

Najib+Bodo

Tapi itu dulu, generasi sekarang bukannya mudah untuk diperbodohkan kecuali kelompok yang taksub dengan pemimpin tertentu.

Ini mengenai 'Derma RM2.6 bilion' yang dikatakan telah diterima oleh Najib dan menurut Ketua Bahagian UMNO Kuantan, derma tersebut adalah derma politik dari Arab Saudi kepada negara ini.

Menurut Ketua Umno Bahagian Kuantan, Datuk Seri Wan Adnan Wan Mamat penderma sebenar wang tersebut didedahkan dan dijelaskan kepada 146 Ketua Umno Bahagian ketika perjumpaan bersama perdana menteri pada Rabu lalu.

“Ia sebagai penghargaan kepada Malaysia yang memperjuangkan agama Islam dan mengamalkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

“Bukan Malaysia sahaja yang menerima sumbangan atau derma daripada Arab Saudi, ada lagi dua tiga negara lain turut menerima sumbangan sama, termasuk masyarakat Islam di Filipina dan (Selatan) Thailand.”

Tambahnya, wang tersebut juga menghargai usaha kerajaan Malaysia yang begitu komited menyekat penyebaran fahaman kumpulan militan Negara Islam (IS).

Menurutnya, Najib yang juga Presiden Umno turut menjelaskan wang tersebut dimasukkan ke akaun peribadi beliau kerana ia adalah sumbangan Arab Saudi kepada Najib dan bukannya kepada parti.

Menurutnya lagi, penjelasan itu sudah membuatkan semua ketua bahagian berpuas hati dan mengharapkan perkara ini tidak lagi dipanjangkan bagi mengelakkan timbul kekeliruan berterusan di kalangan ahli parti dan rakyat.

Itu kata Wan Adnan seperti yang dilaporkan oleh Sinar Harian di SINI.

Dah jadi derma untuk Najib pulak dah.. hari tu kata derma untuk dana pilihanraya UMNO/BN. Jadi derma itu bukanlah derma politik?

Presiden ABIM tak berapa nak percaya kenyataan Wan Adnan di atas tapi, jika benar sekalipun, derma itu seharusnya diberikan kepada kerajaan dan rakyat Malaysia kerana perjuangan Islam itu adalah secara kolektif.

Ia tidak seharusnya diberikan kepada seorang individu bernama Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak.

ABIM minta Najib sendiri berikan penjelasan kerana penjelasan seperti itu hanya menambah kekeliruan rakyat dan langsung tidak membantu imej Najib yang semakin teruk.

Betul apa yang dikatakan oleh Presiden ABIM itu. perjuangan Islam adalah kolektif, bukannya secara individu.

Kalau difikirkan, berapa banyak sangatlah sumbangan peribadi Najib kepada Islam selama 4 tahun menjadi PM untuk menerima sumbangan peribadi sebanyak RM2.6 bilion sebagai penghargaan?

Paling menarik ialah bila Wan Ahmad mengatakan, "Wang tersebut juga menghargai usaha kerajaan Malaysia yang begitu komited menyekat penyebaran fahaman kumpulan militan Negara Islam (IS).

Menarik sebab ianya adalah satu kenyataan untuk memperbodohkan orang-ramai, kerana derma RM2.6 bilion itu masuk akaun Najib pada 21 Mac 2013. IS pula baru nak bermula pada 8 April 2013.

On 8 April 2013, having expanded into Syria, the group Islamic State of Iraq (ISI) adopted the name Islamic State of Iraq and the Levant, also known as the Islamic State of Iraq and al-Sham.

Starting in April 2013, ISIL made rapid military gains in northern Syria, where according to the Syrian Observatory for Human Rights, it was "the strongest group" ~ Wikipedia

Macam mana pula Arab Saudi boleh salurkan derma RM2.6 bilion kepada Najib untuk menyekat penyebaran fahaman kumpulan militan Negara Islam (IS) itu sedangkan IS belum wujud lagi ketika Najib terima derma itu?

Itulah, nak tutup satu pembohongan dengan satu lagi pembohongan begitulah jadinya..

Makin pening aku.. Arghhhhhh!

BACA INI JUGA: Undi Tidak Percaya Dipanggil Pemindahan Politik, Bukannya 'Guling Kerajaan'!

Sumber: Darisungaiderhaka


1 comment

  1. mcm baca komik kan....boleh mendatangkan rasa kelakar dalam diri hihih

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon