Wednesday, August 12, 2015

10 Pelakon Wanita Korea Paling Popular 2015


Korea dikenali seluruh dunia dengan pelakon, penyanyi dan band K-pop yang kacak dan cantik. Kelebihan ini telah berjaya menakluk industri filem dan fesyen. Di bawah adalah senarai 10 pelakon wanita Korea paling popular pada tahun 2015.

10. Son Ye Jin

Son Ye Jin

Pelakon wanita 32 tahun ini memulakan kerjaya lakonannya kembali pada tahun 2000. Penampilan pertamanya adalah di dalam kisah 'on the Secret Tears Series''. Chihwaseon adalah filem yang membuatkan dia menjadi terkenal.

Pelakon itu berjaya menyertai di Festival Filem Cannes. Beliau juga membintangi dalam filem-filem seperti Snow April, "A Moment to Remember" dan The Classic. Selama bertahun-tahun, dia telah menerima kira-kira 30 anugerah untuk hasil kerja beliau.

9. Yoon Eun Hye

Yoon Eun Hye

Pelakon yang cantik berusia 30 tahun ini dengan mudah berada di senarai 10 teratas. Dia telah memasuki dia lakonan dan nyanyian hampir separuh daripada hidupnya.

Dia juga merupakan sebahagian daripada kumpulan gadis K-pop V.O.X.

Dengan lebih 6 album muzik atas namanya, dia juga adalah seorang pelakon berbakat. Goong (2006) dan Coffee Prince (2007) adalah filem popular yang dibintanginya.

8. Ha Ji Won

Ha Ji Won

Dilahirkan pada tahun 1978, dia adalah pelakon yang cantik dan berbakat. Prestasi sulungnya dalam teater pada tahun 2000 telah membuatkan dia memenangi anugerah pelakon terbaik.

Persembahan dia dalam “Sex is Zero dan kemudian di “True or Dare” melihatkan pujian dan kritikan. Pada tahun 2003, dia memainkan watak Chae-oak, dalam drama TV popular "Damo".

Prestasinya membuatkan dia berjaya dinamakan sebagai pelakon yang paling promising di Korea Selatan.

7. Han Ga In

Han Ga In

Dia adalah model yang berjaya dan juga pelakon yang popular. Prestasinya dalam "Bad Guy Moon" menjadikanya perhatian umum. Dia berlakonn dalam "The Great Queen Seondeok", sebuah drama popular di Korea Selatan.

Dia juga telah muncul dalam pelbagai iklan syarikat penerbangan. Kemahirannya amat mengagumkan dan ini ditambah pula dengan kecantikannya membuat dia salah satu pelakon yang paling cantik di Korea.

6. Park Shin Hye

Park Shin Hye

Kecantikannya adalah salah satu pelakon paling muda di Korea. Dia memulakan dunia lakonannya ketika di gred enam lagi. Baru berusia 24, dia mempunyai kerjaya yang hebat dalam dunia industri perfileman.

Dia belakon dalam "Stairway To Heaven", sebuah drama TV popular di Korea. Dia juga berlakon dalam "Flower Boy Next Door" dan Goong S. Di samping itu, dia juga terkenal sebagai seorang penyanyi yang berbakat dan penari yang hebat.

5. Shin Min Ah

Shin Min Ah

Pelakon 32 tahun yang cantik dan juga seorang model telah mencapai kejayaan yang luar biasa dikedua-dua bidang tersebut. Dia memulakan kerjaya modelingnya bersama majalah Kiki.

Selama bertahun-tahun, dia telah dipaparkan dalam pelbagai iklan filem komersial. Dia adalah salah seorang yang paling dicari dalam dunia filem komersial di negaranya.

Selain bertindak dalam pelbagai drama TV dan filem, dia juga telah diketengahkan di dalam banyak video muzik K-Pop.

4. Kin Tae Hee

Kin Tae Hee

Walaupun berusia 34 tahun dia sangat dikehendaki oleh penonton filem dengan keindahan mempesonakannya dan kemahirannya yang mengagumkan.

Dia telah melakonkan di dalam produksi seperti "Love Story in Harvard" dan "Stairway To Heaven". Kecantikannya juga telah berhasil dalam industri fesyen. Dia juga telah bekerjasama dengan beberapa jenama yang paling terkenal di dunia termasuk Samsung dan Toyota.

3. Lee Da Hae

Lee Da Hae

Pelakon berusia 30 tahun dengan mudah tersenarai kerana kecantikannya yang menakjubkan dan bakatnya di skrin. Dia telah memainkan peranan penting dalam filem popular seperti "My Girl" dan "Miss Ripley".

Selain itu, dia juga dikenali kerana dunia pemodelan seluruh dunia. Dia juga telah bekerja di beberapa jenama yang paling terkenal dalam industri fesyen. Dia juga berbangga menjadi kebanggaan dalam Tarian tradisional Korea.

2. Park Min Young

Park Min Young

Dia tanpa keraguan adalah salah seorang wanita yang paling cantik dan berbakat dalam industri filem TV dan pemodelan. Berusia 28 tahun juga telah diketengahkan di dalam produksi TV seperti "City Hunter" dan "Sungkyunkwan Scandal".

Dia membuat debut di skrin besar dengan "The Cat". Dia juga telah diketengahkan di dalam banyak video muzik K-Pop dan iklan yang popular. Dia telah membintangi iklan daripada syarikat-syarikat seperti LG, Korean Air dan Pizza Hut.

1. Song Hye Kyo

Song Hye Kyo

Dengan kecantikannya walaupun berusia 32 tahun menjadikannya berada di nombor satu. Pelakon cantik ini membuat kemunculannya pada tahun 1996. Selepas berehat panjang dia muncul pada tahun 2000 apabila dia berlakon dalam drama "Autumn in My Heart".

Dia telah menjadi popular dengan peminatnya yang ramai di seluruh Asia. Dia juga membintangi "My Girl", yang memenangi banyak pujian.

Berlakon dalam filem Hollywood-indie "Make Yourself At Home" memperkenalkannya kepada penonton Amerika. Dia juga dianggap sebagai salah seorang wanita paling cantik di Korea.

BACA INI JUGA: Inconnue, Wanita Yang Paling Banyak Dicium!

Sumber: Electricalsembangkosong

2 comments

  1. Memang cantik tapi tak semua yang saya kenal. hanya kenal Park Shin Hye je.

    ReplyDelete
  2. Song Ji Hyo tak lawa ke? huhuhuhu

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon