May 2, 2015

Mereka Terselamat Dari Maut Kerana Gemuk!

Siapa kata jadi gemuk tidak bertuah? Malah, kegemukan itu mungkin mampu menyelamatkan nyawa anda. Tak percaya? Mari baca kisah ini.

Danny Ross

Danny Ross

Danny Ross, seorang lelaki dengan berat mencecah 102 kilogram. Pada Oktober 2012, bekas penganalisis komputer ini sedang menonton tv di pangsapurinya, di London.

Seorang lelaki tiba-tiba menceroboh masuk ke rumahnya dan menuduh Danny mencuri wangnya. Dia diserang, dijerut dengan tali pinggang hingga tidak sedarkan diri. Tidak cukup dengan itu, lelaki tersebut kemudiannya menikam Danny bertubi-tubi. Keadaan Danny amat parah dengan 38 kesan tikaman.

Ajaibnya, Danny berjaya sembuh daripada kecederaan parah dengan 70 jahitan. Malah, doktor mengesahkan, berat badannya yang berlebihan telah membantu menyelamatkan nyawanya.

Ulanda Williams

Ulanda Williams

Sewaktu sedang berjalan-jalan di Manhattan pada Januari 2013, hujan turun dengan lebat. Wanita ini segera berteduh dipinggir jalan. Tiba-tiba tempat dia berpijak runtuh. Ulanda yang seberat hampir 200 kilogram jatuh terperosok sedalam tujuh kaki.

Pihak keselamatan terpaksa menggunakan jengkaut untuk mengeluarkan Ulanda. Dia hanya patah tulang pada lengan dan tidak mengalami kecederaan lain.

Tubuhnya yang besar menjadi sebab dia terselamat dalam kejadian itu. Jika tubuhnya kurus, sudah pasti dia akan jatuh lebih jauh ke dalam lubang, malah mungkin mati tertimbus.

Rusell Kimble

Rusell Kimble

Nyawa Rusell Kimble, lelaki berusia 39 tahun dari England hampir melayang apabila diserang oleh parasit pemakan daging.

Doktor terpaksa meletakkan Rusell dalam keadaan koma selama sembilan hari. Sepanjang tempoh itu, 20 pembedahan telah dijalankan bagi membuang berkilo-kilo daging yang telah dicemari bakteria dibadan Rusell.

Cukup bertuah, tubuh Rusell yang kaya dengan lemak telah membantu memperlahankan parasit pembunuh itu daripada masuk lebih jauh ke dalam badannya.

Dan kerana lebihan lemak itu, nyawa Rusell berjaya diselamatkan.

Alegria Campos

Alegria Campos

Pada Januari 2012, Alegria yang seberat hampir 130 kilogram menjalankan tugas sebagai pemandu bas di Santiago Chile. Tiba-tiba masuk seorang perompak bersenjata ke dalam bas dan cuba merompak para penumpang.

Alegria bertindak berani dengan memberhentikan bas lalu menyerang perompak tersebut. Namun, perompak itu sempat melepaskan dua das tembakan. Tembakan pertama tersasar memecahkan cermin. Manakala tembakan kedua tepat di perut Alegria.

Walaupun cedera ditembak, Alegria sempat menerkam perompak tersebut untuk menghalangnya daripada melarikan diri. Polis berjaya menangkap penjenayah itu, manakala Alegria pula dibawa ke hospital.

Tembakan itu tidak mendatangkan kecederaan serius kepada Alegria kerana lemak yang banyak diperut Alegria telah menyelamatkan organ dalamannya daripada dicederakan peluru tersebut.

Kesimpulan

Jadi, siapa kata gemuk itu tidak bertuah. Bayangkan kalau mereka semua kurus, mungkinkah mereka terselamat?

Sebab itu jangan mengeluh, lemak yang bertapa di dalam badan pun ada fungsinya.

BACA INI JUGA: Remaja Maut Jatuh Bangunan Terlalu Leka Berasmara!

-SENTIASAPANAS.COM

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

2 comments

Setiap sesuatu kelemahan pasti ada seribu sejuta keajaiban...

Allah tidak menjadikan sesuatu tu dgn sia2..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon