Friday, April 03, 2015

Sekeluarga Bunuh Diri Kerana Takut Kiamat!


Pada petang 27 September 2014, penduduk di Springville, Utah, Amerika Syarikat digemparkan dengan kematian mengejut sebuah keluarga akibat penggunaan dadah berlebihan.

Benjamin dan Kristi Strack

Benjamin dan Kristi Strack dipercayai memberi racun kepada anak-anak mereka, Benson, 14, Emercy, 12, dan Zion, 11, sebelum mereka sendiri membunuh diri mengambil dadah dengan dos yang tinggi.

Ketika bedah siasat, pihak polis mendapati kandungan heroin yang tinggi dalam badan Benjamin manakala isterinya Kristi terlebih dos dadah jenis methadone, diphenhydramine dextrorphan dan doxylamine.

Benjamin dan Kristi telah membunuh ketiga-tiga anaknya dengan memberi sejenis cecair berbau harum mengandungi dadah jenis diphenhydramine dan methadone.

Namun, anak kedua mereka, Benson, tidak diklasifikasikan sebagai kes homisid kerana dipercayai mangsa terakhir mati.

Pihak polis turut menemui 10 botol ubat tidur yang sudah kosong, beberapa bekas methadone serta pil-pil penenang dengan cawan untuk diminum berhampiran mayat-mayat ini.

Kesemua mayat ditemui mati oleh anak sulung kedua pasangan, Jenson, 18, dan teman wanitanya yang gagal membuka pintu bilik tidur besar yang dikunci dari dalam.

Jenson yang baru pulang terpaksa meminta pertolongan jiran dan ibu saudaranya untuk memecahkan pintu bilik tersebut sebelum menyaksikan mayat bergelimpangan di depan mata.

Siasatan polis mendapati, kes kematian yang cukup sadis keluarga tersebut kerana pasangan suami isteri ini didorong perasaan takut terhadap 'Impending Doom', sejenis dorongan dan perasaan murung terhadap perkara buruk yang belum berlaku, takut kepada hari kiamat!

Menurut keluarga dan sahabat-sahabatnya, Benjamin dan Kristi berkelakuan normal. Hanya beberapa bulan sebelum mereka ditemui mati, keduanya berperangai pelik dengan meluahkan rasa takut dengan kedatangan hari kiamat.

Apa itu Impending Doom?

Ketakutan terhadap 'Impending Doom' ataupun kedatangan hari kiamat merupakan penyakit moden yang sering menghantui umat akhir zaman yang dimomokkan dengan kedatangan hari kiamat namun tidak kunjung tiba.

Ia merupakan masalah psikologi yang sering bermain di fikiran seseorang dan menimbulkan persoalan seperti, "Bagaimana kalau..." dengan kerap.

Tiada dokumen tentang nota bunuh diri ditemui, tetapi polis hanya menemui beberapa nota terima kasih dan 'wasiat' barang-barang kesayangan Benjamin kepada kawan-kawan baiknya.

Selain mempunyai masalah kewangan, kedua suami isteri ini pernah mendapat rawatan ketagihan dadah manakala anak-anak mereka perlu dihantar ke pusat khidmat sosial tempatan.

BACA INI JUGA: Misteri Penciptaan Langit

-SENTIASAPANAS.COM

4 comments

  1. itulah kalau bkn islam, tiada pengangan dan sesat dalam dunia sendiri

    ReplyDelete
  2. isk...kurang amalan...fikiran pun singkat...huhu

    ReplyDelete
  3. Kesian... Dunia tak kiamat, mati sia-sia...

    ReplyDelete
  4. Tak pasal2 mati disebabkan kepercayaan yg bukan2 hhmmm

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon