Tuesday, February 24, 2015

MH370 Sengaja Diterbangkan Ke Antartika?


Dalam durasi beberapa minggu sebelum genap setahun kehilangan pesawat MH370 milik Malaysia Airlines (MAS), program dokumentari terkenal, National Geograpic bakal mendedahkan fakta-fakta yang mengejutkan.

MH370-Search

Antaranya, pesawat tersebut dipercayai telah diterbangkan menuju Antartika secara sengaja! Betulkah?

Selain itu, berdasarkan hasil rujukan data dari satelit, pesawat berkenaan disyaki terbang selama beberapa jam walaupun selepas terputus hubungan dengan radar.

Selain itu, dalam laporan sebuah akhbar United Kingdom iaitu The Mirror, seorang pakar penerbangan yang disebut dalam slot tersebut berkata, pesawat malang itu membuat tiga pusingan sebelum ghaib dari radar menara kawalan trafik udara.

Ujar individu tersebut, pusingan pertama adalah menghala ke kiri manakala pusingan kedua dan ketiga membawa pesawat itu ke arah barat dan selatan Antartika.

Dalam pada itu, seorang pakar dalam hal bencana penerbangan, Malcolm Brenner berkata, pusingan yang dilakukan dipercayai dibuat oleh ‘seseorang’ yang berada dalam kokpit secara sengaja, lantas membawa MH370 jauh dari laluan asalnya.

Ujar Brenner kepada akhbar The Mirror, “Kemalangan ini menarik perhatian dunia yang saya sendiri tidak pernah lihat sepanjang penglibatan 40 tahun dalam kerjaya penerbangan.”

Program khas terbitan National Geographic bertajuk ‘Malaysian 370: What happened?‘ akan keudara pada hari Ahad, 8 Mac sempena setahun kehilangan penuh misteri pesawat jenis Boeing 777 itu.

Pesawat itu hilang pada tanggal 8 Mac 2014, tidak berapa lama selepas ia terbang dari Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA) menuju ke Beijing dengan membawa 239 individu.

Lebih kurang 10 bulan selepas kehilangannya, kerajaan Malaysia pada 29 Januari lalu membuat pengisytiharan bahawa pesawat tersebut ghaib dalam kemalangan dan mengorbankan kesemua individu yang berada di dalamnya.

Sehingga kini, serpihan mahupun sebarang klu gagal ditemui yang boleh mengaitkannya dengan misteri MH370, apatah lagi merungkai di mana kedudukan sebenar pesawat malang itu.

Misi mencari dan menyelamat dilaporkan bakal dihentikan pada Mei depan.

Bangkai Pesawat MH370 Ditemui Menjelang Mei?

Smentara itu, Pengerusi Biro Keselamatan Pengangkutan Australia, Martin Dolan membayangkan serpihan dan bangkai pesawat MH370 yang hilang secara msiteri sejak Mac tahun lalu akan ditemui dalam masa terdekat.

Beliau yang juga bertanggungjawab terhadap operasi mencari menjangkakan nasib kapal berkenaan mungkin diketahui menjelang Mei tahun ini.

Bercakap kepada news.com (Australia), Dolan memberitahu bahawa misteri ketiadaan langsung sebarang serpihan dari kapal jenis Boeing 777-200 itu kini sedang dikaji semula pakar model hanyutan.

“Pesuruhjaya itu mengatakan kita hanya menunggu masa untuk menemui bangkai pesawat dan apa yang masih tinggal melibatkan penumpang dan krew,” memetik portal Air News And Services pula.

Tambah portal berkenaan, semua serpihan-serpihan yang didakwa sebahagian daripada kapal terbang dan penemuan kotak kayu dari lautan juga sedang dinilai kembali oleh pakar sehingga kini.

MH370 berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur menuju Beijing, China pada 8 Mac tahun lalu bersama 239 penumpang dan anak kapal.

BACA INI JUGA: MH370: Dr. Mahathir Dakwa CIA Rampas Pesawat!

Sumber: Mynewshub.cc

-SENTIASAPANAS.COM

7 comments

  1. Pening saya tengok kes.MH370 ni. Tapi saya yakin kes.ini melibatkan campurtangan pemimpin.dunia dan tentera tentera Dajjal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlalu jelas ada campur tangan kuasa besar disebalik kehilangan pesawat-pesawat MAS dan AirAsia..

      Delete
  2. Saya pun berpendapat yg sama. Semua ni permaian Freemason yg menerima arahan dari Rotchild. Rostchild dpt arahan dari siapa?? Ramai yg da tau tapi x berani berbincang secara tbuka .... semuanya permaian Dajal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada siapa yang berani bersuara, kalau ada pun media besar di dunia akan memutar belit fakta sehingga semua merasakan fakta hanyalah teori mengarut semata-mata..

      Delete
  3. Kalau tiada konspirasi kuasa besar masakan boleh hilang begitu shj.. Semoga Allah jua yg membuka hijab kerahsiaannya... aamiin.. aamiin.. aamiin...

    ReplyDelete
  4. 8 mac 2014 - 8 mac 2015 di mana mh370?

    ReplyDelete
  5. kes yang sangat misteri,semoga misteri ini akan terbongkar juga akhirnya,.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon