Wednesday, January 14, 2015

Serangan Keatas Charlie Hebdo Operasi Sulit CIA


Serangan pengganas yang mengorban 12 kakitangan di sebuah akhbar satira Charlie Hebdo di Perancis pada Rabu lalu, merupakan satu operasi sulit oleh Biro Penyiasatan Pusat (CIA) yang sengaja direka bagi meningkatkan kebencian terhadap umat Islam di Eropah.

Charlie Hebdo by CIA

Pendedahan oleh bekas Penolong Setiausaha Perbendaharaan ketika pentadbiran Donald Reagan, Dr. Paul Craig Roberts itu, dibuat dalam satu artikel yang diterbitkan di blognya, www.paulcraigroberts.org pada hari Khamis lalu.

Portal berita Iran, PressTV melaporkan, beliau yang juga merupakan editor bersekutu Wall Street Journal mendedahkan, serangan terhadap pejabat Charlie Hebdo merupakan kerja orang dalam yang sengaja memerangkap orang Islam sebagai kambing hitam.

“Penganut Islam di­perdaya menjadi kambing hitam semata-mata untuk membuatkan Pe­rancis mengikut telunjuk Amerika Syarikat (AS),” katanya.

Roberts berkata, motif kejadian kemungkinan disebabkan sekatan ekonomi dikenakan AS terhadap Rusia yang secara langsung menjejaskan pertumbuhan Perancis.

“Presiden Perancis minggu lalu berkata, sekatan oleh AS itu perlu ditamatkan. Serangan itu adalah cubaan mewujudkan kebergantungan Perancis kepada AS berhubung sekatan Washington terhadap Rusia,” ujarnya.

Said Kouachi Identity Card

Beliau turut menyertakan teorinya dalam tulisan itu antaranya, kad pengenalan seorang suspek, Said Kouachi yang ditemui di tempat kejadian (kah kah..), berbanding pasport suspek serang­an 11 September 2001 yang dijumpai berada dalam keadaan elok di sebalik serpihan pencakar langit berkenaan.

Roberts sebelum ini mendakwa, se­rangan terhadap menara ber­kembar Pusat Dagangan Dunia di New York itu turut didalangi CIA.

“Suspek boleh jadi bersalah atau tidak dan kedua-duanya. Hanya perlu diingatkan bahawa semua komplot pengganas itu direka untuk menjadikan ancaman pengganas tersebut kelihatan benar kepada masyarakat Amerika,” katanya.

Sumber: Utusan/WSJ

3 comments

  1. Semoga Allah jua yg melindungi dan membuka kebenaran... aamiin.

    ReplyDelete
  2. Zaman yg penuh fitnah dan tipu daya ini agak sukar nak mentafsir kebenaran.
    Yg penting kita terus yakin akan kekuasaan Allah SWT yg esa... Semuanya ini adalah atas kehendakNya.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon