Jan 5, 2015

#QZ8501: Bau Harum Yang Luarbiasa

Salah seorang anak kapal pesawat QZ8501 yang masih belum ditemui mayatnya adalah pekerja teknikal (bahagian radio komunikasi) AirAsia, Syaiful Rahmat, 38 tahun dari Pekanbaru, Riau.

Syaiful Rahmat
Gambar profil pekerja teknikal Air Asia, Syaiful Rahmat.

Salah seorang rakan rapat yang bernama Rudi, berkongsi pengalaman anehnya ketika bertemu Syaiful buat kali terakhir, dua hari sebelum pesawat berkenaan hilang dari radar menara kawalan, 28 Disember lalu.

Menurut Rudi dia tercium bau harum luarbiasa dari tubuh Syaiful ketika itu yang disifatkannya tidak seperti bau minyak wangi.

“Harumnya tidak seperti hari-hari biasa, sangat harum, sepertinya bukan harum minyak wangi,” ujarnya.

Mengakui tidak dapat mengesahkan sama ada itu petanda Syaiful akan pergi selama-lamanya, Rudi meyakinkan bahawa pertemuan tersebut terasa aneh baginya.

Syaiful yang dikenalinya kata Rudi, seorang yang pandai bergaul dan baik agamanya malah sering mengingatkan rakan-rakan lain soal ibadah.

Syaiful Rahmat [2]
Lia menunjukkan status terakhir BBM adiknya.

Peribadi Syaiful yang alim turut disokong oleh kakak Syaiful dikenali sebagai Lia yang menggambarkan adiknya itu bukan ustaz tetapi rajin solat dan suka berpesan-pesan soal agama.

Malah status terakhir Blackberry Messenger (BBM) di telefon bimbit adiknya itu berbunyi, ‘Kerjakan amal dengan ikhlas dan sesuai dengan sunnah’.

Begitu pun oleh sebab Syaiful sudah biasa menulis status berbaur agama baik di BBM mahu pun Facebook maka ia tidaklah dianggap satu hal yang aneh buat Lia dan keluarga.

Hingga saat ini belum dapat dipastikan sama ada jasad Syaiful yang sudah berkahwin dan mempunyai tiga cahayamata itu berada di Selat Karimata atau ianya salah satu daripada mayat yang sedang menanti proses pengecaman di Surabaya.

Sumber: Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

4 comments

hmm sedih sangat walaupun tak kenal. diorang je tahu apa yang berlaku kan. Ya Allah, jauhkanlah kita dari semua tu :'(

Memang kesian dengan mangsa-mangsa yang terlibat walaupun kita tak kenal..

Semoga waris mangsa tabah menghadapi ujian ini.

Al Fatihah buat mangsa yg terkorban.. Takziah buat semua keluarga mangsa. Semoga Allah kurniakan ketabahan buat mereka... aamiin.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon