Thursday, January 29, 2015

Aplikasi WhatsApp Melalui Komputer Anda!


Anda pengguna media sosial WhatsApp? Terima kasih kepada artikel ini yang dikongsikan oleh blogger Bin Muhammad melalui blognya di relaksminda.

WhatsApp Web

Ada berita baik untuk anda di mana kini Aplikasi WhatsApp boleh digunakan melalui komputer desktop/ labtop anda! Aplikasi ini dikenali sebagai WhatsApp Web tetapi hanya boleh digunakan melalui Browser Google Chrome.

Kini anda boleh berkomunikasi sesama rakan anda dengan lebih selesa di skin yang lebih besar! Ianya memaparkan paparan yang serupa seperti di smartphone anda dan boleh melihat semua gambar dan video dengan lebih jelas. Nak simpan pun mudah tanpa perlu memenuhkan memory card/ smartphone anda.

Aplikasi WhatsApp Web ini memerlukan sambungan tetap pada telefon pintar anda untuk berfungsi. Jika telefon anda terputus talian, WhatsApp Web akan tetap memaparkan segala yang telah di download sebelum itu. Senang kata, segala fungsinya sama seperti aplikasi di telefon pintar.

Cara Guna Aplikasi WhatsApp Web

Bagaimana cara untuk ada menggunakan Aplikasi WhatsApp Web ini? Mudah sahaja, hanya ikut panduan berikut:

Buka Google Chrome anda dan pergi ke website: https://web.whatsapp.com./. Anda akan lihat QR code. Scan code tersebut dan anda dah boleh gunakan Aplikasi WhatsApp Web ini. Mudah bukan...

WhatsApp Web [2]

Untuk lebih jelas, sila ke halaman berikut: Use WhatsApp Web

WhatsApp Web Guidelines

Connect your web browser to your WhatsApp client, simply open https://web.whatsapp.com in your Google Chrome browser. You will see a QR code --- scan the code inside of WhatsApp, and you're ready to go.

You have now paired WhatsApp on your phone with the WhatsApp web client. Your phone needs to stay connected to the internet for our web client to work, and please make sure to install the latest version of WhatsApp on your phone.

In terms of availability, it currently works on Android, Windows Phone, Blackberry, BlackBerry 10 and Nokia S60. Sorry... no web solution at this time for iOS users because of limitations of the platform

Selamat mencuba dan ceritakan pengalaman anda menggunakan Aplikasi WhatsApp Web ini...

BACA INI JUGA: Kehebatan Yahudi Memanipulasi Media

Sumber:
http://relakssminda.blogspot.com/2015/01/guna-whatsapp-hanya-melalui-komputer.html
http://blog.whatsapp.com/614/WhatsApp-Web
http://www.androidcentral.com/whatsapp-now-has-chrome-web-client

3 comments

  1. coooooolll.... best ni... tapi, tak jadi keje la camni... asek dok berwhatsapp je, hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertambah-tambahlah tahap kemalasan yang sedia ada..hehe

      Delete
  2. haaa alamat bos bos semalaysia blog whatsapp pula

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon