Tuesday, December 16, 2014

Rolene Strauss, Juara Ratu Cantik Dunia 2014


Keputusan Ratu Cantik Dunia sememangnya sentiasa dinanti-nantikan meskipun secara tradisi pertandingan berprestij ini dijalankan setiap tahun.

Rolene Strauss

Tahun ini, tuah berpihak pada seorang gadis jelita dari Afrika Selatan yang telah dinobatkan sebagai ratu pada pertandingan akhir yang berlangsung di London.

Miss Afrika Selatan bernama Rolene Strauss, 22 tahun ini telah dinobatkan sebagai Ratu Cantik Dunia 2014 sekaligus dikalungkan selempang dan mahkota berkilauan oleh Ratu Cantik Dunia 2013, Megan Young dari Filipina.

Rolene Strauss

Strauss yang merupakan pelajar perubatan berjaya menduduki takhta pemenang sebelum diraikan dengan acara kemuncak bunga api di pusat pameran ExCeL di timur London.

Manakala, naib juara pertandingan ini dianugerahkan kepada Miss Hungary, Edina Kulcsar dan pemenang ketiga Miss Elizabeth Safrit.

Rolene Strauss

Selain itu, acara ini memberi anugerah khas kepada Ratu Cantik Dunia 1994, iaitu bintang Bollywood terkenal Aishwarya Rai.

Aishwarya Rai, 41 tahun hadir ke pentas ditemani keluarga tercinta iaitu suami, Abhishek Bachchan dan anak perempuan serta ibunya.

Aishwarya Rai

Menurut laporan AFP, keputusan pertandingan akhir ini disaksikan oleh billion penonton menerusi kaca televisyen dari seluruh dunia.





Sumber: Mynewshub

4 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon