Friday, October 17, 2014

Video Kejadian Tetak Di Kedai 7Eleven Keningau


Polis Keningau telah menahan empat remaja lelaki warga tempatan lingkungan umur 18 hingga 22 tahun pada jam 2.10 petang Selasa lepas dalam satu lagi kejadian tetak.

Kena-tetak

Ia berikutan kejadian kes pukul menggunakan rantai kunci dan sebilah pisau pemotong daging terhadap seorang remaja lelaki tempatan berusia 19 tahun di sebuah kedai serbaneka 24 jam pada jam 12.38 tengah malam pada hari berkenaan.

Keempat-empat suspek ditahan berdekatan Ibu Pejabat Polis Daerah Keningau dan di sebuah rumah tidak bernombor di pekan Keningau.

Seorang lagi suspek dilaporkan masih bebas, namun sudah dikenali pasti dan kini sedang diburu polis.

Hasil siasatan polis mendapati punca kejadian merupakan kes balas dendam oleh suspek terhadap mangsa, dan pernah bergaduh sekali pada Hari Raya Aidilfitri yang lalu.

Pada masa kejadian, mangsa yang ingin membeli barang di kedai itu telah diserang oleh kelima-lima suspek.

Selepas kejadian, mangsa mengalami kecederaan luka di tapak kaki dan lutut serta kening sebelah kanan. Mangsa menerima rawatan di Hospital Keningau dan berada dalam keadaan stabil.

Kes disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun jika disabit kesalahan. Keempat-empat suspek itu kini ditahan reman selama tujuh hari sehingga 20 Oktober ini.

Hasil ujian air kencing terhadap semua suspek yang ditahan, tiga daripadanya positif dadah jenis Methamphetamine dan Ampethamine.



Sumber:
http://www.theborneopost.com/2014/10/17/empat-remaja-tempatan-ditahan-bantu-siasatan-kes-pukul/

4 comments

  1. Dadah sintetik ni mmg ramai org guna utk tujuan menyamun & merompak.. Bila makan jadi berani tak ingat dunia. Semoga dijauhkanlah dari musibah spt ini... aamiin.

    ReplyDelete
  2. wopsss saya orang keningau tapi baru tahu kejadian nhe hari ini... huhu kelemahan saya tak alert dengan berita huhu...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon