Sunday, October 26, 2014

Quran Pen, Panduan Paling Mudah Belajar Al-Qur'an


Quran Pen Digital Reader ialah pen yang boleh membaca Al-Quran tetapi ia tidak boleh menulis.

Quran Read Pen

Apabila Quran Pen Digital Reader ini disentuh pada mana-mana Ayat Al-Quran atau pada mana-mana Surah, maka pen tersebut akan membacanya.

Sudah tentu ia adalah sebuah hadiah yang berharga serta simbolik yang bakal memberi manfaat berguna kepada sesiapa yang membacanya.

Set Quran Pen Digital Reader ini amat menarik kerana ia adalah satu pakej lengkap yang boleh dimiliki dari setiap peringkat generasi sama ada untuk digunakan sendiri atau diberikan hadiah kepada yang lain.

Bagaimana Quran Pen Digital Reader Dapat Membantu Anda?

Antara kelebihan set Quran Pen Digital Reader adalah:
  • Tiga pilihan bacaan daripada Qari yang masyhur yakni Sheikh Abd Rahman As-Sudais, Sheikh Saad Ibn Said Al-Ghamidi dan juga Sheikh Misyari Rashed Alafasy.
  • Terjemahan ayat ke dalam 2 bahasa pilihan iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.
  • Kualiti rakaman suara yang bermutu tinggi.
  • Boleh mendengar melalui speaker pen reader digital ataupun earphone.
  • Mesra pengguna dan mudah dibawa ke mana-mana sahaja.
  • Hologram tulen.
  • Menggunakan Li-Ion bateri yang mampu bertahan 6 jam tanpa berhenti.
  • Boleh record/rakam suara bacaan sendiri.
  • Boleh dijadikan hadiah kepada mereka yang memerlukan.
  • Diluluskan oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN) Malaysia.

Berikut adalah pakej yang terkandung dalam set Quran Pen Digital Reader:

Al-Quran "Magnetik"

Dilengkapi dengan magnetik disetiap halaman dan mempunyai kod unik untuk setiap ayat dan surah. Lengkap dengan tulisan Othmani.

Pen Pembaca Elektronik

Pen ini amat mudah penggunaannya kerana boleh membaca setiap ayat dan surah dengan menyentuh permukaan Al-Qur'an. Juga bertindak sebagai MP3.

Set Iqra'

Ringkas, padat dan kemas. Sesuai untuk pembelajaran kanak-kanak dalam mempelajari Iqra', doa-doa lazim serta cara-cara menunaikan solat.

Buku Doa & Haji

Buku Doa dan Haji untuk panduan bakal-bakal haji.

Selain itu disertakan juga aksesori seperti "Nect Strap", USB Cable dan juga Earphone. Pakej ini juga dilengkapi dengan buku manual untuk panduan penggunaan Quran Pen ini.

Firman Allah: "Sesungguhnya Kami-lah Yang Berkuasa mengumpulkan Al-Quran itu (dalam dadamu), dan menetapkan bacaannya (pada lidahmu); Oleh itu apabila Kami telah menyempurnakan bacaannya (kepadamu, dengan perantaraan Jibril), maka bacalah menurut bacaan itu." (Al-Qiyamah, 75:17-18)

Miliki set Quran Pen Digital Reader hari ini. Tidak semestinya perlu membelinya untuk diri anda sendiri malah anda juga boleh menghadiahkannya kepada rakan-rakan, ahli keluarga atau sesiapa sahaja yang anda ingini.

Nak tau dengan lebih lanjut, klik banner daripada 2 pembekal dibawah:
  • http://quranpen.my/
  • http://www.myquranpendigital.com/

Peringatan

Produk ini adalah dalam bentuk fizikal yang boleh disentuh dan dipegang. Ia didatangkan dalam bentuk satu set kotak. Setelah membuat pembelian, produk akan dihantar ke alamat yang anda kehendaki.

Produk boleh dihantar ke alamat anda sendiri atau dihadiahkan kepada orang lain. Penghantaran mengikut alamat penghantaran yang anda tetapkan.

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon