Oct 3, 2014

Kontraktor Jambatan Syurga Dan Neraka

Al-kisah pada suatu hari, penghuni neraka mengadu kepada malaikat yang menjaga mereka.

Jambatan Syurga
Gambar hiasan.

"Kami sudah lama tinggal di sini (neraka). Teringin pula nak tahu apa rasanya tinggal di syurga."

Sama seperti penghuni neraka, penghuni syurga juga tertanya-tanya bagaimana kehidupan di neraka.

Jadi, untuk menjawab rasa ingin tahu kedua-dua belah pihak, malaikat pun mengarahkan mereka membina jambatan masing-masing untuk menghubungkan kedua-dua tempat.

Maka, bertungkus-lumuslah ahli syurga dan neraka membina jambatan bermula dari tempat mereka tinggal.

Nak dijadikan cerita, selepas tiga bulan, siaplah jambatan yang dibina oleh ahli neraka. Cuma menunggu jambatan dari arah syurga saja untuk disambungkan ke arah jambatan penghuni neraka.

Tapi yang menghairankan, jambatan ahli syurga tadi terlalu lambat hendak disiapkan. Tak ada progres langsung. Kura-kura jalan pun lagi laju.

Para malaikat yang berasa hairan pun pergi melawat ahli syurga. Pelik juga kenapa jambatan mereka lambat siap.

Nak kata tak cukup bahan binaan, semuanya telah diagihkan sama rata. Tapi kenapa mereka tak boleh siapkan jambatan itu secepat penghuni neraka?

Siasat punya siasat, barulah dapat jawapan kenapa jambatan ahli syurga lambat siap. Nak tahu sebabnya?

Sebab... semua kontraktor pembinaan yang handal-handal duduk dalam neraka. Dalam syurga pula hanya ramai orang-orang miskin dan beriman sahaja. Manalah diorang tahu apa-apa pasal pembinaan.

Jangan marah..kah kah

BACA INI JUGA: Golongan Yang Mulia Di Dunia Namun Hina Di Akhirat

-SENTIASAPANAS.COM

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

6 comments

Hahahaha... lawak pagi jumaat ek... :P

Terlalu stres jadi kita senyum sumbing untuk hari ni..hehe

Begitulah adat dunia kan Abah..:)

Ahahaa.. peringatan yg baik tu SP.. :)

Huahuahua...sain kontrak dgn nerakalah pula sebenarnya..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon