Aug 27, 2014

Misteri Boriska, Mengaku Penduduk Marikh!

Info Misteri. Kisah seorang kanak-kanak lelaki Rusia, Boris Kipriyanovich atau nama singkatannya, Boriska, tiba-tiba sahaja menjadi buah mulut di seluruh negara.

Boris Kipriyanovich The Martian Boy

Masakan tidak, kanak-kanak ini yang memiliki pengetahuan yang luar biasa dan sangat petah bercakap tampil mendakwa dirinya seorang Martian, seorang penduduk Marikh ketika usianya tujuh tahun!

Boriska tinggal di bandar Zhirinovsk, Volgograd, Rusia. Dia dilahirkan pada 11 Januari 1996 oleh seorang wanita normal yang bekerja sebagai jururawat. Ya, ibunya seorang manusia normal!

Boriska dikatakan mula bercakap ketika berusia empat bulan dan mampu membaca surat khabar apabila berusia dua tahun.

Dia mula bersekolah ketika berusia enam tahun dan ketika itulah gurunya menyedari kebijaksanaan dan kepetahan Boriska berbicara yang jauh ke hadapan berbanding kanak-kanak lain seusianya.

Ketika melangkah ke tahun dua, Boriska terpaksa 'bersekolah' di rumah kerana sekolahnya tidak mahu menerima kehadirannya. Dia diajar oleh beberapa orang tenaga pengajar khas dirumahnya.

Ini berikutan kebijaksanaan Boriska yang jauh ke hadapan menjadikan dia seorang yang agak cerewet. Dia seringkali membetulkan apa yang diajar oleh gurunya di kelas.

Apa yang menarik tentang Boriska ialah dia mampu bercerita secara terperinci bagaimana kehidupan penduduk di Marikh dan tamadun di sana.

Boriska mendedahkan buat pertama kali pengetahuannya tentang Marikh ketika dia menyertai satu ekspedisi di bukit Medvedetskaya Gryada berdekatan Volgograd.

Dihadapan para peserta ekspedisi yang rata-ratanya berpendidikan tinggi dan jauh lebih tua, Boriska yang ketika itu baru berusia tujuh tahun berjaya memukau para peserta ekspedisi dengan kepetahannya berbicara yang berkisar mengenai tamadun Marikh, bandar-bandar megalitik, kapal angkasa penduduk Marikh, penerbangan Martian ke planet-planet lain selain tamadun purba yang hilang -- Tamadun Lemuria di bumi!

Tamadun Lemuria

Ramai diantara peserta itu kagum dan hairan dengan keupayaan intelektual Boriska yang jauh kehadapan berbanding kanak-kanak tipikal. Dia seolah-olah langsung tidak menipu dan benar-benar menyaksikannya.

Ada pihak mendakwa ibu bapa Boriska yang mengajar budak itu sehingga dia mampu berbicara sedemikian. Namun, ibu bapanya menafikan dakwaan itu. Menurut mereka, Boriska mampu berimaginasi sedemikian rupa tanpa diajar sesiapa.

Boriska juga boleh menamakan semua planet dalam sistem suria termasuk satelit-satelitnya ketika berusia tiga tahun. Ini membuatkan ibu bapanya sendiri risau dengan keupayaan imaginasi Boriska.

Pakar-pakar sendiri turut bingung dengan keupayaan Boriska. Kanak-kanak ini bukan sahaja mampu bercerita tentang Marikh, Lemuria, kapal angkasa dan tamadun purba, malah dia mampu bercerita fungsi binaan Sphinx yang menurut dakwaannya terdapat satu suis untuk membuka pintu rahsia pada binaan tersebut.

Boriska dengan petah bercerita tentang kehidupannya ketika menjadi penduduk Marikh -- sebelum dia dilahirkan ke bumi.

Menurutnya, penduduk Marikh membina tamadun dan tinggal di bawah permukaan planet itu. Ketika tamadun Lemuria terbina di bumi, mereka selalu 'menziarahi' tamadun berkenaan.

Boriska mampu bercerita dengan lebih terperinci mengenai tamadun Lemuria jauh lebih hebat daripada seorang Profesor dan sesetengah dari apa yang diceritakannya langsung tidak pernah tercatat dalam mana-mana teks kajian tamadun Lemuria.

Boriska mendakwa dia dilahirkan ke bumi sebagai perantara diantara Martian (penduduk Marikh) dengan penduduk bumi!

Saksikan video Boriska ketika ditemuramah suatu ketika dahulu.



-Sentiasapanas.com

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

4 comments

jgn caya dengan budak ni...cari jawapan dari al Quran...manusia pertama Adam...sebelum di hantar ke dunia..dia ada singgah marikh ke...kawin dengan siapa kat marikh ..sampai dapat keturunan budak ni...entah2 budak ni anak yahudi..

Kagum sbnrnya dgn pgetahuan budak ni. Tidak mustahil ada makhluk lain di alam semesta ni kan. Dan kita sbnrnya tidak menafikan fakta bhawa nabi Adam ialah manusia pertama wujud pada zaman kita manusia.

Saya tak tahu nak percaya ke tak. Tapi saya pegang satu perkara. Tak semestinya apa yang kita tak nampak benda tu tak wujud. Banyak betul benda yang pelik pelik sekarang ni.

Salam mullah qadammullah..saya hanya percaya pada allah swt yang satu.dan saya percaya kepada rukun islam dan rukun iman serta alquran dan hadis sahaja..kerana apa yang dinyatakan didalam alquran adalah benar belaka...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon