Wednesday, April 02, 2014

Misteri Kod 911 Dalam Filem Hollywood!


Lapan tahun lalu, Universal Pictures menayangkan filem Children Of Men di seluruh dunia.

Children Of Men

Filem arahan Alfonso Cuaron yang menelan kos sebanyak AS$76 juta (RM225 juta) dengan durasi selama 105 minit dilihat dengan mata kasar seperti biasa saja sama dengan pelbagai filem sains fiksyen terbitan Hollywood yang lain.

Dinilai dengan mata hari pula, timbul musykil dalam satu adegan filem, Malaysia digambarkan bakal menjadi serangan pengganas. Visual dipaparkan secara sepintas lalu bagaimana imej salah satu Menara Berkembar Petronas (KLCC) berasap akibat kebakaran.

Adegannya sewaktu watak utama, Theo Faron (lakonan Clive Owen) menaiki kereta api, semua televisyen di dalam pengangkutan itu menunjukkan pelbagai ibu negara dilanda kemusnahan sama ada pencemaran atau peperangan bermula di Perancis, Moscow, Tokyo, Brussels, Hong Kong, Berlin, Shanghai, termasuk Kuala Lumpur dan di pengakhirannya dicatat, "The world has collapsed, only British soldiers on".

Lapan tahun kemudian, tanggal 8 Mac lalu, dunia dikejutkan dengan kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing, China. Pesawat Boeing 777-200ER dipandu Kapten Zaharie Ahmad Shah yang membawa 239 penumpang dan anak kapal hilang dan tidak dapat dikesan radar.

MH370 MYSTERY

Misteri kehilangan pesawat itu mendapat liputan meluas daripada media Barat, terutama rangkaian televisyen kabel CNN. Belum pernah sejak negara merdeka hampir 57 tahun lalu, ratusan wartawan sama ada media cetak atau elektronik dari seluruh dunia berkampung di sini.

Sekalipun dua penumpang warga Iran yang dikatakan menggunakan pasport curi menaiki pesawat MH370 diklasifikasikan bukan pengganas oleh ketua FBI, James Comey, tetapi dalam wawancara CNN selepas Najib menyatakan pesawat itu mengakhiri perjalanan terakhir di Lautan Hindi, Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat, Chuck Hagel, tetap tidak menolak unsur pengganas di sebalik tragedi menimpa pesawat malang itu.

Dikatakan, dalam pesawat MH370 itu ada lapan saintis pakar pertahanan dari China yang melaksanakan misi khas membawa pulang satu sistem untuk kerajaan mereka. Sama ada ia secara kebetulan atau dirancang, nombor lapan bagaikan 'malapetaka' sedangkan kita sudah sedia maklum, nombor itu adalah tuah bagi orang Cina berbanding nombor empat yang digeruni mereka.

Misteri tragedi 9/11

911 CONSPIRACY

Mempotretkan simbol, logo atau kod dalam melaksanakan organisasi rahsia tidak asing lagi dalam filem Hollywood.

Sebelum terjadinya serangan ke atas Pusat Dagangan Dunia (World Trade Centre) di New York pada 11 September 2001, ada beberapa filem menampilkan nombor 9/11 secara misteri.

Sekalipun serangan itu terjadi pada 11.9.2001 tetapi singkatannya diterbalikkan lebih dimomokkan dengan sebutan 9/11.

Lalu setiap kali September menjelma, serata dunia bersimpati pada mangsa serangan 9/11 itu, sedangkan cerita sebenar lebih menggerikan di sebalik September tersebut.

Ramai yang sudah terlupa pada bulan itu jugalah iaitu pada 16 September 1982 terjadi tragedi berdarah dimana seramai 3,500 umat Islam yang ditempatkan di kem Sabra dan Shatila di Beirut, Lebanon, dibunuh dengan kejam oleh Israel-Zionis yang diketuai Ariel Sharon.

Simbol, logo atau kod 11.9 dan 9.11 mula ditonjolkan dalam filem Gremlins (1984), kemudian filem The Running Man (1987), Gremlins 2 (1990), The Terminator 2: Judgement Day (1991), Seven (1995), Independence Day (1996), A Time To Kill (1996), The Peacemaker (1997), Face Off (1997), Enemy Of The State (1998), The Matrix (1999), Traffic (2000) dan The Patriot (2000).

911 in Matrix

Dalam Matrix arahan Andy Wachowski dan Larry Wachowski, dipaparkan tarikh lahir pasport Thomas Anderson tercatat 11.9.2001 iaitu tepat dengan detik tragedi 11 September, walhal filem itu dihasilkan dua tahun sebelum kejadian.

Dalam filem The Running Man (1987), Ben Richards diarahkan mengebom kawasan orang awam di sebuah bandar menggunakan helikopter, skrin helikopternya menunjukkan menunjukkan angka 11.9. Pelik kan?

Dalam The Patriot, ketika menimbang di kerusi kayunya, Benyamin Martin menyebut, "9 pounds, 11 ounces. That's perfect, perfect!"

Kalangan penghibur tidak terkecuali meneruskan kod rahsia dan jika diamati kulit album kumpulan rap The Coup yang siap pada Jun 2001 menunjukkan WTC terbakar sedangkan tragedi itu berlaku tiga bulan lagi.

Kulit album ketiga Def Leppard juga menggambarkan WTC itu terbakar.

Paling ketara ketika konsert Prince di Belanda, dalam nada yang berirama, penyanyi itu menyebut: "I've gotta go home y'all. I've gotta go back to America. I've gotta go get ready for bomb, Osama Bin Laden getting getting ready to bomb (3x), y'all ready? 2001 in here...Holland, Osama Bin Laden getting ready to bomb, America? You better watch out 2001".

Pelik kan. Konsert Prince berlangsung pada 24 Disember 1998!

Bagaimana Prince dan kebanyakan penggiat hiburan di Hollywood terutamanya di kalangan produser boleh mengetahui kod rahsia ini sebelum tragedi sebenar berlaku?

Tidak mustahil mereka ini bergerak berpandukan 24 Protokol Zion iaitu:

24 protokol zionis

Protokol 5: Sekiranya orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mesti menyekat mereka melalui pelbagai perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka.

Protokol 14: Ahli falsafah Yahudi mesti membincangkan kekurangan serta mendedahkan keburukan agama lain. Kalangan penulis Yahudi harus menonjolkan tulisan pornografi iaitu mengadakan sastera yang tidak bermakna, kotor dan keji.

Protokol 24: Untuk sampai ke tujuan yang baik iaitu Yahudi akan berkuasa penuh dalam rangka meletakkan dunia dalam pemerintahannya, kadang-kadang kekerasan akan digunakan. Ditangan Yahudilah terletaknya pusat kekuasaan yang paling besar.

Sebenarnya, menonton filem Hollywood yang mengandungi banyak kod rahsia begini juga boleh diterjemahkan seperti konspirasi 2012 bagaimana sebuah Planet X bernama Nibiru akan menghampiri bumi, tidak terkecuali filem Armageddon.

Benar, filem hanyalah fiksyen semata-mata, namun timbul musykil jika menonton filem Transformers: Revenge Of The Fallen, ada logo Penerbangan Malaysia (MAS) dalam tempoh tiga saat tetapi dicatatkan di situ Shanghai, China.

Transformers Revenge Of The Fallen with MAS logo

Pada ketika kita resah dan berdebar mencari di manakah lokasi sebenar MH370 bersemadi (atau disorokkan?), Hollywood kini rancak menayangkan filem tragedi dalam pesawat berjudul Non-Stop, lakonan Liam Neeson terbitan Universal Studio.

Mungkin ia hanya kebetulan, tetapi harus diingat, menonton filem bukan sekadar kita ketawa tidak kering gusi, tetapi perlu menilai dengan mata hati agar kita menyedari filem tidak mungkin membuatkan kita buta hati.

OLEH: Adam Salleh, Penulis Pengarang Berita Rencana Metro Ahad.

BACA INI JUGA: MH370: Senjata Rahsia Amerika Dalam Pesawat MAS!?

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon