Selasa, April 08, 2014

MH370: Malaysia Akui CIA Rampas Pesawat?


Loading...

Penolong Pengarang Utusan Malaysia, Ku Seman Ku Hussein, dalam tulisannya tidak menolak kemungkinan insiden kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 ketika dalam perjalanan ke Beijing pada 8 Mac itu angkara Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat (AS).

911

Menurutnya lagi, jika serangan ke atas Pusat Dagangan Dunia (WTC) di New York pada 11 September 2001 dirancang oleh CIA, maka tidak mustahil kehilangan pesawat MH370 itu juga dapat dikaitkan dengan agensi risikan itu.

“Marilah kita berfikir di luar kotak mengenai tragedi paling besar bagi negara kita dan sejarah penerbangan dunia.

"Apakah tidak boleh diterima akal misalnya tragedi ini dirancang oleh pihak tertentu untuk menjejaskan hubungan dengan China?

“Konspirasi peringkat tertinggi melibatkan CIA dalam tragedi 11 September bukan perkara baru. Banyak fakta dan hujah yang meyakinkan dibentangkan.

"Banyak pihak menerima hakikat 11 September adalah rancangan AS untuk mendapat 'tiket' menyerang Afghanistan dan Iraq,” katanya menerusi akhbar edisi Ahad Utusan Malaysia, Mingguan Malaysia.

Ku Seman berkata Malaysia perlu menaruh rasa curiga dengan pihak luar yang ada sejarah liarnya, bertujuan mengeruhkan hubungan dua hala dengan negara China.
Katanya, konspirasi 11 September yang dianggap karut kini menjadi satu fakta dan pihak berkuasa perlu melihatnya daripada perspektif berbeza.

“CNN kelihatan begitu beremosi apabila Malaysia tidak membenarkan CIA mengetuai pencarian pesawat MH370.

"Kemudian bertindak menyemarakkan kemarahan keluarga penumpang warga China hingga menggugat hubungan Malaysia - China.

“Tidak semua pandangan yang dianggap karut hanya teori konspirasi kosong semata-mata. Saya percaya pihak berkuasa tidak anggap semuanya karut. Mereka lebih bijak daripada CIA.” katanya.

Mengambil contoh insiden 11 September, Ku Seman mempersoalkan bagaimana CNN berjaya merakam WTC runtuh dalam tempoh beberapa saat.

Katanya, dalam satu undian menjelang Pilihan Raya AS 2006, satu daripada tiga rakyat AS percaya tragedi itu dirancang oleh George W Bush dan peringkat tertinggi CIA.

“CNN antara alat perang psikologi bagi mencapai agenda AS menguasai dunia. Cuba bertanya, bagaimana jurukamera CNN mendapat shot daripada pelbagai sudut menara WTC ketika dirempuh oleh pesawat?

Serangan itu berlaku dalam masa "hanya beberapa saat", tetapi CNN sempat merakamkannya daripada pelbagai arah. Wah, sungguh luar biasa.

Soalnya adakah jurukamera CNN sudah bersedia di sekeliling WTC? Kalau benar begitu, bagaimana mereka tahu serangan itu akan berlaku?” katanya.

Perancangan jahat dan keji kuasa besar

PENGGANAS AMERIKA

Dan jika benarlah andaian bahawa terdapat kuasa besar terlibat dalam misteri kehilangan MH370, maka Malaysia tidak mampu membuat keputusan sendiri selain hanya bergantung kepada arahan dan petunjuk negara tersebut.

Pensyarah Jabatan Pengajian Antarabangsa dan Strategik, Universiti Malaya (UM), Prof Datuk Dr Mohamad Abu Bakar berkata, kapasiti Malaysia sebagai sebuah negara dan kuasa kerdil akan mudah dimanipulasi oleh negara kuasa besar tersebut.

“Kita juga diberitakan terdapat penglibatan kuasa besar, seandainya benar, mereka saja yang lebih tahu dan akan mencorakkan misi pencarian ini selain tidak mendedahkan secara terperinci maklumat berkenaan kehilangan MH370 kepada Malaysia.

“Jadi amat sukar untuk Malaysia mencari penyelesaian berikutan maklumat tidak tepat ini sehingga menjerumuskan negara ke dalam situasi dilema seperti sekarang,” katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Menurutnya, keputusan tidak memberangsangkan hasil usaha mencari dan menyelamat juga kemungkinan berpunca daripada fakta yang disembunyikan oleh kuasa besar tersebut.

“Usaha pencarian dilihat agak buntu kerana dibayangi oleh negara kuasa besar yang hanya memberikan cebisan maklumat kepada kita. Kerana itu, usia pencarian yang kini masuk tempoh sebulan masih belum menemui apa-apa,” katanya.

Menurutnya, kuasa besar tersebut tidak akan mendedahkan perancangan sulit mereka dalam misteri kehilangan MH370, sebaliknya akan cuba mempermainkan isu menyalahkan Malaysia seperti yang dilakukan media asing kini. -SH



Amerika Syarikat berang dituduh RAMPAS Pesawat MH370

CIA dan teori konspirasi hilangnya MH370

Seorang bekas duta AS ke Malaysia John Mallot menyelar akhbar Utusan Malaysia kerana menyiarkan satu tulisan menggemparkan yang membangkitkan spekulasi bahawa Agensi Perisikan Pusat (CIA) negara itu mendalangi kes kehilangan pesawat MH370.

"Ini satu lagi contoh bahawa Utusan menjadi bahan jenaka dalam kewartawanan Malaysia, yang menulis dengan rekaan, teori konspirasi, paranoia, dan perkauman," katanya dalam satu kenyataan.

Tambahnya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang juga presiden Umno perlu menjelaskan sekiranya akhbar milik parti tersebut akan dibiarkan begitu sahaja susulan penyiaran tulisan "tidak masuk akal" itu.

Katanya lagi, Washington tentunya akan menunggu tindakan Najib dalam isu ini memandangkan presidennya Barack Obama juga akan melawat Malaysia dalam rangka lawatannya ke wilayah ini.

"Utusan bukan calang-calang akhbar. Ia dimiliki oleh Umno, parti pemerintah Malaysia, yang mana presidennya adalah Najib Razak.

"Umno dan presidennya secara turun temurun memberi bimbingan redaksi dan seliaan ke atas Utusan.

"Jadi, apa kata anda, Najib? Anda akan mengalu-alukan kedatangan Presiden Obama ke Malaysia. Anda akan biarkan kenyataan tidak masuk akal ini dipertahan dalam akhbar anda?

"Adakah anda akan membuat kenyataan - dan mengutuk karut marut ini - sebelum Obama tiba?" soalnya. -Yahoo.Malaysia

-Sentiasapanas.com

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

5 comments

Yg sebenarnya, yahudi telah hantar jin ifrit untuk tahan mh370, jin tu sebelah kaki dia kat vietnam, sebelah kaki lagi kat filipina. Jin tu tahan mh370 di udara, semua penumpang masih hidup lg masa tu.. 1 org wali Allah ni (org tabligh) dapat tahu, terus dia lawan jin tu.. Jin tu kalah, Mh370 jatuh kat dasar laut, kapal terbang sikit pun x pecah, macam keadaan asal, cuma sayap kanan sahaja yg patah sedikit... Lokasi kapal terbang berhampiran pulau spratly, kat dasar laut.. Semua masih ingat lg kapten norudin? Dia bgtau kat tv 3, mh370 hilang, full stop.. Kapten norudin tu pun org tabligh.. Dia antara yg betul2 tahu kejadian sebenar.. Pd pagi 24 mac 2014, kapten norudin, bersama lg 4 org telah pergi ke putrajaya berjumpa dengan najib untuk bgtau kat mana mh370.. mereka jumpa 3 org, najib, rosmah, dan jamil khir. Ustaz hamzah (ustaz tabligh di sri petaling) dakwah mereka bertiga, dakwah pasal aurat pramugari, dakwah pasal arak dalam MAS.. Dakwah sampai rosmah menangis.. Lepas tu baru ustaz bgtau lokasi sebenar mh370.. Dan mereka bgtau najib supaya rahsiakan dulu perkara ni, sehingga mereka nak bawak sendiri najib untuk tengok sendiri bangkai mh370 tu.. Tiba2, malam 24 mac tu, secara tergesa2, najib buat kenyataan media kata mh370 berakhir di lautan hindi.. Jadi ustaz2 tu terkejut ar.. Mereka check balik, rupa2nya najib buat kenyataan media tu dalam keadaan kene sihir oleh yahudi.. Yahudi telah sihir najib untuk keluarkan kenyataan macam tu.. Yahudi xnak malaysia dapat balik mh370.. Yg betul2 tgh berusaha nak dapatkan balik mh370 adalah org tabligh.. Kapten norudin, mulvi osman, ustaz azwan dan beberapa nama lagi.. Setelah gagal untuk menggunakan najib, mereka telah pergi pula kepada panglima tentera malaysia.. Jadi, pada hari khamis, 1 mei 2014, geng tabligh ni telah bawa panglima tentera udara diraja malaysia, panglima tentera darat diraja malaysia, dan panglima tentera laut diraja malaysia.. Mulvi osman, kapten norudin yg bawa mereka.. Kalau x percaya, sesiapa yg kenal panglima2 ni, boleh tanya mereka sendiri.. Mereka pergi menggunakan kapal terbang jenis charlie.. Ketika terbang melintasi kawasan laut persisir pulau spratly tu, mereka dapat melihat dengan jelas bangkai mh370 di dasar laut.. Air laut kat persisir pulau spratly tu begitu jernih, sehingga dapat lihat dasar laut dengan jelas.. Semua panglima2 tentera malaysia nampak dengan jelas bangkai mh370 tu.. Sebiji kapal terbang, tanpa ada sedikit pun yg berkecai cuma patah sedikit sahaja pada sayap kanan.. Boleh tgk jugak video kapten norudin ditemuramah oleh rtm.. Tajuk video grandstand 9 mei kapten norudin.. Search kat youtube.. Dlm video tu kapten norudin dah bg hint yg cukup jelas.. Segala data yg diberi selama ni hanyalah helah untuk buat dunia menukar tempat mencari ke lokasi yg salah.. Kapten cakap kembali kpd hari pertama, cari di situ.. Banyak yg dia cuba sembunyikan dalam temuramah tu, tp secara tersirat, dia suruh cari di laut china selatan, mh370 ada kat situ.. Amerika pun dah tahu lokasi mh370.. Sebelum dorg ni pergi pada 1 mei, amerika telah terlebih dulu pergi.. Amerika niat nak amik kotak hitam.. Mereka pergi dengan sebuah kapal perang yg besar.. Tapi sebelum tiba kat lokasi mh370, Allah telah tenggelamkan mereka.. Sebiji kapal perang dengan tentera2, semua sekali tenggelam.. Benda ni langsung x keluar berita.. TLDM labuan tahu benda ni, sebab kat radar dorg, ada kapal asing yg menceroboh, jadi bila dorg sampai kat situ, kapal perang amerika tu tgh tenggelam.. Mulvi osman tu cakap, seluruh dunia punya sihir, sekarang tertumpu kat perairan tu.. Mereka sungguh2 xnak malaysia dapat mh370 balik.. Yg terbaru, mereka (org tabligh dan tentera serta beberapa org teknikal) akan pergi lg skali kat tempat tu, kali ni mereka nak pergi beramai2.. Mereka akan pergi pada 29 mei ni.. Jadi marilah sama2 doakan kejayaan mereka, dan semoga Allah pelihara mereka dari rancangan jahat yahudi..

ni anak didik mulvi osman ke

budak baru la tuuu...percaya mende pelik2. Jaga amal je beb

Ajaran syirik yg dibawa oleh org yg nk gunakan agama & Tabligh utk kpentingan dri(nk duit &hidup senag)

Solat taubat la tuan2 jgn merepek dan menabur fitnah...

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon