Monday, February 03, 2014

Tolak Ajaran Syiah Ciptaan Yahudi!


Info Syiah. Satu tuduhan yang berat dalam buku sejarah Syiah mengatakan Sayidina Umar telah menendang pintu rumah Sayidatina Fatimah sehingga menyebabkan Sayidatina Fatimah mengalami keguguran.

Syiah dan Yahudi

Kemudian.. Sayidina Umar memaksa agar Sayidina Ali Berbai'ah kepada Sayidina Abu Bakar supaya Sayidina Abu Bakar boleh menjadi khalifah Islam.

Sesungguhnya, ini adalah suatu pembohongan yang nyata dari puak Syiah.

Puak Syiah juga menghina sahabat-sahabat nabi dan telah menuduh Khalifah Muawiyah terlibat dalam pembunuhan cucu Rasulullah sedangkan Syeikh Daud Al-Fathani telah menulis di dalam kitabnya; Imam Al-Ghazali dengan ulama yang sezaman dengannya mengatakan tiada bukti kukuh untuk menuduh yang Muawiyah terlibat dalam pembunuhan cucu Nabi.

Dalam ajaran Syiah Imamiyah pula, solat Jumaat tidak diwajibkan sehinggalah dibangkitkan Imam Mahdi barulah solat Jumaat akan diwajibkan. Sedangkan tiada mana-mana dalil atau hadis Nabi yang mengatakan solat Jumaat akan menjadi wajib bila mana Imam Mahdi akan dibangkitkan.

Mereka mengatakan dalam Al-Qur'an, waktu solat cuma ada 3 waktu dan golongan Syiah Imamiyah menjamakkan solat Zuhur dengan Asar, Maghrib dengan Isyak. Solat Subuh boleh dilewatkan sampai terbit matahari. Dan batas waktu solat Isyak hanya sampai pukul 12 malam sahaja. Lebih dari pukul 12 malam, sudah tidak boleh lagi sembahyang Isyak sedangkan dalam hadis-hadis yang sahih dalam kitab Shahih Al-Bukhari, malaikat Jibrail datang menemui Nabi menerangkan cara-cara masuk waktu solat dari waktu Subuh sampailah waktu Isyak. Mereka hanya mengikut ayat Al-Qur'an secara zahir dan tidak berpandukan pada hadis yang sahih.

Ajaran Syiah bukannya datang daripada ahli bait Nabi tapi datang daripada Abdullah bin Saba, seorang bangsa Yahudi yang berpura-pura masuk Islam.

(Baca: Tahukah Anda Watak Superman Di Cipta Sebagai Penyelamat Kaum Yahudi)

Dia memeluk agama Islam pada zaman sahabat dan dia adalah orang pertama yang menabur fitnah tentang adanya wasiat yang mengatakan Sayidina Ali lebih layak menjadi khalifah Islam selepas kewafatan Nabi Muhammad SAW.

Berkaitan dengan nikah mutaah yang menjadi amalan puak Syiah, Nabi sudah mengharamkannya. Begitu juga Sayidina Ali sudah mengharamkan diikuti dengan Sayidina Umar.

Nikah mutaah hanya berlaku ketika Perang Khaibar sahaja. Sebaik sahaja tamat Perang Khaibar, nikah mutaah telah diharamkan.

Namun, golongan Syiah menolak hadis yang mengharamkan nikah mutaah dengan beralaskan hadis ini bukan diriwayatkan oleh Ahlul Bait. Ini kerana golongan Syiah Imamiyah sendiri menolak hadis Nabi yang bukan daripada golongan ahli bait Nabi.

Mutaah_Sesat_Syiah

Sebuah kisah tentang perdebatan antara ulama Sunni dan ulama Syiah yang mana ulama Syiah sentiasa menolak untuk berdebat tentang mazhab mereka.

Kemudian, pemimpin Iran memanggil semua ulama Syiah dan ulama Sunni dengan tujuan untuk mengetahui perbezaan di antara mereka.

Kesemua ulama Syiah menghadirkan diri tetapi seorang ulama Sunni (Deedat) tiba lewat sedikit berbanding ulama Sunni yang lain.

Ulama Sunnah (Deedat) yang baru tiba berjalan sambil mengepitkan kasutnya di celah lengan. Ulama Syiah memandang kehairanan lalu bertanya; "Mengapa kamu mengepit kasut kamu begitu?"

Lantas ulama tersebut menjawab; "Aku terdengar bahawa semasa zaman Rasulullah SAW, Syiah suka mencuri kasut!"

Ulama Syiah menjawab; "Mana ada Syaih di zaman Rasulullah!"

Ulama Sunnah seraya berkata; "PERDEBATAN KITA TELAH TAMAT. KESIMPULANNYA, DARI MANA DATANG AGAMA SYIAH KAMU SEMUA?"

Semoga Allah memberi hidayah kepada penganut ajaran Syiah agar kembali kepada akidah Ahli Sunnah Waljamaah.

Wallahualam.

-Sentiasapanas.com

1 comment

  1. Ajaran sesat syiah perlu di hapuskan agar tidak merebak lebih jauh..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon